Η Αναβλητικότητα Σπουδών στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Ρίχνοντας φως σε ένα ουσιαστικά αδιερεύνητο, αλλά κρίσιμο ζήτημα
Περίληψη
H αναβλητικότητα σπουδών, η οποία χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στον τομέα της αυτορρύθμισης, με της μορφή της καθυστέρησης στην έναρξη ή στην ολοκλήρωση ακαδημαϊκών έργων (Ferrari, 2010) είναι πολύ συχνή στους φοιτητές.Mια από τις πιο διαδεδομένες κλίμακες μέτρησης της αναβλητικότητας είναι η Κλίμακα Αξιολόγησης της Αναβλητικότητας σε Φοιτητές (Procrastination Assessment Scale Students, Solomon& Rotblum, 1984). Παρόλα αυτά υπάρχουν λίγες έρευνες οι οποίες μελετούν την παραγοντική της δομή χρησιμοποιώντας επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων. Επιπλέον, οι ελληνικές έρευνες σχετικές με την αναβλητικότητα σπουδών είναι επίσης πολύ λίγες. Η παρούσα έρευνα μελέτησε την αναβλητικότητα σπουδών καθώς και την παραγοντική δομή της κλίμακας PASS σε 865 Έλληνες φοιτητές. Τα αποτελέσματα της επιβεβαιωτικής ανάλυσης παραγόντων επιβεβαίωσαν το μονοπαραγοντικό μοντέλο. Βρέθηκε επίσης ότι το 40.5% των φοιτητών ήταν πολύ αναβλητικοί, κυρίως ως προς την μελέτη των εξετάσεων, την συγγραφή εργασιών και την παρακολούθηση μαθημάτων. Οι λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές ανέβαλλαν ήταν «ο φόβος της αποτυχίας», «η απέχθεια καθήκοντος», «ο φόβος της επιτυχίας/ επιρροή συνομιλήκων» και «η δυσκολία διεκδίκησης/διαχείρισης του χρόνου». Δεν βρέθηκαν μεγάλες ηλικιακές ή διαφυλικές διαφορές ως προς την αναβλητικότητα σπουδών. Τέλος, οι περισσότεροι φοιτητές επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε ένα μελλοντικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της αναβλητικότητας. Τα ευρήματα αυξάνουν την οικολογική εγκυρότητα της τρέχουσας βιβλιογραφίας και θα μπορούσαν να είναι δυνητικώς χρήσιμα για τους συμβούλους και τους ερευνητές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Argiropoulou, M. I., Κalantzi A., & Ferrari, J. R. (2020). Η Αναβλητικότητα Σπουδών στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση: Ρίχνοντας φως σε ένα ουσιαστικά αδιερεύνητο, αλλά κρίσιμο ζήτημα. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 21(2), 149–160. https://doi.org/10.12681/psy_hps.23273
- Τεύχος
- Τόμ. 21 Αρ. 2 (2014)
- Ενότητα
- ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.