Αλγόριθμος ανίχνευσης μαθητών με δυσλεξία μέσω της ανάγνωσης. Δεδομένα από την τεχνολογία οφθαλμικής ιχνηλάτησης (eye-tracking) στην ελληνική γλώσσα
Περίληψη
Λαμβάνοντας υπόψη πόσο σημαντική είναι η έγκαιρη παρέμβαση στις σχολικές δεξιότητες, όπως η ανάγνωση, το εργαλείο της παρούσας έρευνας αναλύει τις οφθαλμικές κινήσεις, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης μαζί με μαθηματικούς αλγορίθμους. Παράλληλα, ποσοτικοποιεί τα δεδομένα από την καταγραφή των οφθαλμικών κινήσεων ώστε να διακρίνει με ευαισθησία τους μαθητές με υποεπίδοση στην ανάγνωση. Η χρήση του εργαλείου αυτού αποσκοπεί στην ανίχνευση πληθυσμού μαθητών με αναγνωστικές δυσκολίες. Έτσι, γίνεται η καταγραφή του αναγνωστικού μονοπατιού, που είναι μοναδικό για κάθε μαθητή και αναλύεται ώστε να εξαχθεί η διάκριση μεταξύ των τυπικών αναγνωστών και των μη τυπικών, ανάλογα με την ηλικία τους. Ένα τέτοιο εργαλείο θα βοηθήσει, συνεπικουρικά μελλοντικά, στην εξατομικευμένη θεραπεία και στην παρακολούθησή της προόδου αυτής της θεραπείας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ανδρεαδάκης Β., Μπουφαχρέντιν Ν., Σέρβου Ε., Μπαχούρου Δ., Κοζέης Ν., Σμυρνάκης Ι., & Ασλανίδης Ι. Μ. (2022). Αλγόριθμος ανίχνευσης μαθητών με δυσλεξία μέσω της ανάγνωσης. Δεδομένα από την τεχνολογία οφθαλμικής ιχνηλάτησης (eye-tracking) στην ελληνική γλώσσα. Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας, 27(3), 63–78. https://doi.org/10.12681/psy_hps.26737
- Ενότητα
- ΕΜΠΕΙΡΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Το περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ έχει υιοθετήσει μία πολιτική Platinum open-access. Τα έξοδα υποβολής, επεξεργασίας ή δημοσίευσης των εργασιών καλύπτονται από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Τα πνευματικά δικαιώματα των δημοσιευμένων εργασιών προστατεύονται από την άδεια 'Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International'. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Η άδεια αυτή επιτρέπει σε τρίτους, να χρησιμοποιούν την εργασία σε οποιαδήποτε μορφή, με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση στο περιοδικό ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Επιπλέον, κάθε διανομή της εργασίας οφείλει να γίνεται με τους ίδιους όρους διανομής, δηλαδή με την ίδια άδεια Creative Commons.