Creative and disturbing Infinity: Mirrors as Materials Mirrors as Materials


Δημοσιευμένα: Dec 30, 2023
Petra Constantinescu
Περίληψη

Δημιουργικό και ανησυχητικό άπειρο: Οι καθρέφτες ως υλικά


Ο καθρέφτης, όσο συμβατικός και αν φαίνεται, ιδιαιτέρως, ως ένα καθημερινό αντικείμενο, ενέχει υψηλή δραστικότητα, όταν αποσπάται από το συμβατικό του πλαίσιο και τοποθετείται, για παράδειγμα, σ’ ένα έργο τέχνης. Το άρθρο διερευνά την οριακή υλικότητα/ χωρικότητα του καθρέφτη. Όταν ανέπτυξε τη θεωρία του για τη χωρικότητα, ο Foucault αναγνώρισε τις δυνατότητες του καθρέφτη και αποκάλυψε τα μεταβατικά χαρακτηριστικά του. Συνεπώς, πρόκειται να αξιολογηθούν στο παρόν άρθρο οι ιδιότητες του καθρέφτη, κυρίως, μέσα από το πρίσμα της φουκωικής θεωρίας. Δύο από τα ‘Infinity Mirror Rooms’ της Yayoi Kusama θα αποτελέσουν τα κεντρικά παραδειγματικά σημεία της ανάλυσης. Αυτές οι αποτελούμενες από καθρέφτες εγκαταστάσεις αποκα­λύπτουν σε πρακτικό επίπεδο τις φουκωικές αντανακλάσεις: τη δημιουργική και, συγχρόνως, ανησυχητική δύναμη αυτού του υλικού. Όπως θα φανεί, η πιο προσεκτική-στενότερη εξέταση του υλικού εγείρει ερωτήματα, που ανακαλούν ορισμένες από τις σκέψεις του Roland Barthes περί της γνησιότητας και του συμβόλου, καθώς και το κατά Deleuze ομοίωμα. Ο καθρέφτης είναι υλικό διφορούμενο και ασύλληπτο –είναι δυνατό να οδηγήσει στη γένεση ενός (εικονικού) απείρου αλλά και να ενοχλήσει, να συγχύσει, να ταράξει, εξίσου, την κοινή αντίληψη.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Applin, Jo. Yayoi Kusama: Infinity Mirror Room - Phalli's Field. Afterall Books, 2012.
Barthes, Roland. Roland Barthes. Translated by Richard Howard, University of California Press, 2006.
Deleuze, Gilles. Difference and Repetition. Translated by Paul Patton, Columbia University Press, 1994.
Foucault, Michel. “Of Other Spaces.” Diacritics, vol. 16, no. 1, 1986, pp. 22–27.
Hoptman, Laura. “Down to Zero: Yayoi Kusama and the European New Tendency.” Zelevansky et al., Love forever: Yayoi Kusama, 1958-1968, pp. 42–59.
Kuramitsu, Kristine C., and Julie Joyce. “Selected Exhibition History.” Zelevansky et al., Love forever: Yayoi Kusama, 1958-1968, pp. 170–91.
Kusama, Yayoi. Infinity Net: The Autobiography of Yayoi Kusama. e-book ed., Tate Enterprises, 2012.
Rushdie, Salman. Grimus. Gollancz, 1975.
Smith, Daniel W. “The Concept of the Simulacrum: Deleuze and the Overturning of Platonism.” Continental Philosophy Review, vol. 38, 1-2, 2006, pp. 89–123. doi:10.1007/s11007-006-3305-8.
Yamamura, Midori. “Re-Viewing Kusama, 1950-1975: Biography of Things.” Yayoi Kusama: Mirrored Years, edited by Yayoi Kusama and Franck Gautherot, Les Presses du Réel, 2009, pp. 66–113.
Zelevansky, Lynn. “Driving Image: Yayoi Kusama in New York.” Zelevansky et al., Love forever: Yayoi Kusama, 1958-1968, pp. 10–41.
Zelevansky, Lynn, et al., editors. Love Forever: Yayoi Kusama, 1958-1968. Los Angeles County Museum of Art, 1998.