Boccaccio's influences over Bergadis Apokopos (1370-1519


Elena Cappellaro
Abstract

The question of the sources of Bergadis Apokopos is strictly related to the uncertain definition of its chronology. According to Van Gemert, the similarity between Apokopos and Sachlikis biography allow us to suppose that the former must have been written some year after the 1370. Among the possible sources of Bergadis, Boccaccio's Corbaccio seems one of the most important. Both texts share the same challenge to conventions" of the typical journey to the afterlife: the hero moves from Paradise to Hell, he is initially scared by the dead ones, but they behave gently to him. The dialogue between them has no consequence for the hero's salvation, but it is just the occasion to express the heavy complaint for the human behaviour through the dead: the living ones, and especially the widows, forget their dead and enjoy the life. The similarity of many passages suggests that Bergadis may have read and paraphrased the Corbaccio.

Article Details
  • Section
  • Articles
Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
Elena Cappellaro

Η Elena Cappellaro γεννήθηκε στο Μιλάνο της Ιταλίας το 1968. Το 1993 πήρε πτυχίο Κλασικής Φιλολογίας από τη Universita degli Studi di Milano, με την υποστήριξη της διπλωματικής εργασίας με τίτλο «Η ομηρική γλώσσα στη μετάφραση της Ιλιάδας των Κακριδή και Καζαντζάκη». Το 2003 απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα Νεοελληνικής Φιλολογίας από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με την εκπόνηση της διατριβής «Η νεοελληνική τύχη του Giovanni Boccaccio». Παράλληλα με τις σπουδές, από το 1984 ως το 1995 άσκησε τη δημοσιογραφία, δημοσιεύοντας κυρίως άρθρα και μελέτες σχετικά με πολιτιστικά θέματα. Ιδιαίτερα, δημοσίευσε έρευνες για την ιστορία του θεάτρου, ανάμεσα στις οποίες μία σειρά άρθρων για το θέατρο της Γαλλικής Επανάστασης, το θέατρο της Αμερικής και το γερμανικό θέατρο της μεταπολεμικής εποχής. Συμμετέσχε, επίσης, σε Συνέδρια των Ερασιτεχνικών Θιάσων, όπου παρουσίασε μελέτες για την ηθοποιό Eleonora Duse και για τον Carlo Goldoni. Από το 1988 ως το 1995 σπούδασε γρηγοριανό και πολυφωνικό μέλος με την χορωδία Vox Mundi του Paolo Gaggioli, έλαβε μέρος σε συναυλίες και στην ηχογράφηση της Missa Brevis του Giovanni Pierluigi da Palestrina. Η κ. Cappellaro είναι πολύγλωσση και γνωρίζει, εκτός από τη μητρική ιταλική, την αγγλική, τη γερμανική, τη νεοελληνική και ικανοποιητικά τη ρωσική, γαλλική και ισπανική.

Most read articles by the same author(s)