Poetics and Metaphysics: Theatre-within-theatre
Abstract
[Δεν διατίθεται περίληψη / no abstract available]
Article Details
- How to Cite
-
Σαμαρά Ζ. (1991). Poetics and Metaphysics: Theatre-within-theatre. Comparison, 2, 68–87. https://doi.org/10.12681/comparison.54
- Issue
- Vol 2-3
- Section
- Articles
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Downloads
Download data is not yet available.
References
Νεοελληνικό θέατρο και κοινωνία, Αθήνα, εκδ. Σ. Δ. Βασιλόπουλος, 1990
Essais Critiques, Παρίσι, Seuil, 1964
Manfred Schmeling, Metatbéâtre et intertexte. Aspects du théâtre dans le théâtre, Παρίσι, Lettres modernes, 1982
Das Spiel im Spiel. Ein Beitrag zur Vergleichenden Literaturkritik, WA Gütersloh, Schäble, 1977
Un oeil en trop. Le complexe d' Oedipe dans la tragédie, Παρίσι, Minuit, 1969
Ecrits, Παρίσι, Seuil 1966
Psychoanalytic Criticism: Theory in Practice, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, Methuen, 1987 (1984)
V Espace vide. Ecrits sur le théâtre, μετ. Christine Etienne και Franck Fayolle,Παρίσι, Seuil, 1977
The Empty Space, Λονδίνο, McMillan και Kee Ltd.,1968).
"Αισθητική του ατελούς: Συμβολή στη σημειωτική του θεατρικού κειμένου",Φιλόλογος, αρ. 56 (καλοκαίρι 1989)
"Ο λόγος και το παράλογο στο θέατρο του Ευριπίδη", Παρνασσός, ΛΑ' (1989)
Λουίτζι Πιραντέλλο, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, μετ. Δημήτρης Μυράτ, Αθήνα,Δωδώνη, 1979
Vincent Jouve, La Littérature selon Barthes, Παρίσι, Minuit, 1986
Les Nègres, Παρίσι, L' Arbalète, 1963 (1958).
Marivaux, Théâtre complet, Παρίσι, Gallimard, 1949.
Bernard Dort, La Représentation émancipée. Essai, Le Méjan, Actes Sud,1988
La Machine infernale, Παρίσι, Bernard Grasset, 1934
Huis clos, Παρίσι, Gallimard, 1947
Michael Issacharoff, Le Spectacle du dhcours, Παρίσι, José Corti, 1985
Les Chaises, Παρίσι, Gallimard, 1954
L' Intuition de l'instant, Παρίσι, Gonthier, 1932.
Théâtre complet, Παρίσι, Gallimard, 1982
Théâtre, Ι, Παρίσι, Gallimard, 1953
Το τιροξενειό της Αντιγόνης. Η κωμωδία της μύγας, Αθήνα, Ερμής, 1980.
'Ήερί γενεαλογίας του νεοελληνικού δράματος", Εκκύκλημα, αρ. 26 (1990)
Le Théâtre et son double, Παρίσι, Gallimard, 1964
"Entfremdung und Verfremdung (Aliénation et distanciation)", μετ. Philippe Ivernet. Travail théâtral, n° 11 (Απρίλιος - Ιούνιος 1973)
'The Critical Difference: Balzac's Sarrasine and Barthes's S/Z\ στο συλλογικό Untying the Text: A Post-Structuralist Reader, επιμ. Robert Young, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, Routiedge και Kegan Paul, 1981 (1987)
Simulacres et Simulation, Παρίσι, Galilée, 1981
Essais Critiques, Παρίσι, Seuil, 1964
Manfred Schmeling, Metatbéâtre et intertexte. Aspects du théâtre dans le théâtre, Παρίσι, Lettres modernes, 1982
Das Spiel im Spiel. Ein Beitrag zur Vergleichenden Literaturkritik, WA Gütersloh, Schäble, 1977
Un oeil en trop. Le complexe d' Oedipe dans la tragédie, Παρίσι, Minuit, 1969
Ecrits, Παρίσι, Seuil 1966
Psychoanalytic Criticism: Theory in Practice, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, Methuen, 1987 (1984)
V Espace vide. Ecrits sur le théâtre, μετ. Christine Etienne και Franck Fayolle,Παρίσι, Seuil, 1977
The Empty Space, Λονδίνο, McMillan και Kee Ltd.,1968).
"Αισθητική του ατελούς: Συμβολή στη σημειωτική του θεατρικού κειμένου",Φιλόλογος, αρ. 56 (καλοκαίρι 1989)
"Ο λόγος και το παράλογο στο θέατρο του Ευριπίδη", Παρνασσός, ΛΑ' (1989)
Λουίτζι Πιραντέλλο, Απόψε αυτοσχεδιάζουμε, μετ. Δημήτρης Μυράτ, Αθήνα,Δωδώνη, 1979
Vincent Jouve, La Littérature selon Barthes, Παρίσι, Minuit, 1986
Les Nègres, Παρίσι, L' Arbalète, 1963 (1958).
Marivaux, Théâtre complet, Παρίσι, Gallimard, 1949.
Bernard Dort, La Représentation émancipée. Essai, Le Méjan, Actes Sud,1988
La Machine infernale, Παρίσι, Bernard Grasset, 1934
Huis clos, Παρίσι, Gallimard, 1947
Michael Issacharoff, Le Spectacle du dhcours, Παρίσι, José Corti, 1985
Les Chaises, Παρίσι, Gallimard, 1954
L' Intuition de l'instant, Παρίσι, Gonthier, 1932.
Théâtre complet, Παρίσι, Gallimard, 1982
Théâtre, Ι, Παρίσι, Gallimard, 1953
Το τιροξενειό της Αντιγόνης. Η κωμωδία της μύγας, Αθήνα, Ερμής, 1980.
'Ήερί γενεαλογίας του νεοελληνικού δράματος", Εκκύκλημα, αρ. 26 (1990)
Le Théâtre et son double, Παρίσι, Gallimard, 1964
"Entfremdung und Verfremdung (Aliénation et distanciation)", μετ. Philippe Ivernet. Travail théâtral, n° 11 (Απρίλιος - Ιούνιος 1973)
'The Critical Difference: Balzac's Sarrasine and Barthes's S/Z\ στο συλλογικό Untying the Text: A Post-Structuralist Reader, επιμ. Robert Young, Λονδίνο και Νέα Υόρκη, Routiedge και Kegan Paul, 1981 (1987)
Simulacres et Simulation, Παρίσι, Galilée, 1981