The Greek Version of the "Theatre of the Absurd"
Abstract
[Δεν διατίθεται περίληψη / no abstract available]
Article Details
- How to Cite
-
Γραμματάς Θ. (1992). The Greek Version of the "Theatre of the Absurd". Comparison, 4, 10–16. https://doi.org/10.12681/comparison.59
- Section
- Articles
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g. post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (preferably in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Downloads
Download data is not yet available.
References
Έσσλιν (Μ.), Το θέατρο τον Παραλόγου, ελ. μετ. Μ. Λυμπεροπούλου,Αθήνα, Θεωρία, 1983
Roventa-Frumusani Ε., "The articulation of the Semiotic Codes in the Theatre of the Absurd" in Hess-Luttich E. ed. Multimedial Communication vol. Π, Tübingen, G. Narr,1982
Alter (J.), «Vers le mathématexte au théâtre: en codant "Godot"» in: Helbo (A.) Sémiologie de la représentation, Bruxelles, éd. Complexe, 1975- Lamont (R.),«H μεταφυσική φάρσα του Σάμουελ Μπέκετ», ελ. μετ. Αθ. Τσατσάκου, Θεατρικά Τετράδια 5 (1981)
Έσσλιν (Μ.), Πέρα από το παράλογο, ελ. μετ. Φ. Κονδύλης, Αθήνα, Δωδώνη,1989
Corvin (M.), «Approche sémiologique d'un texte dramatique. La parodie de A.Adamov», Littérature g (1973)- Roventa-Frumusani (E.), «Le fonctionnement du dialogue dans le théâtre de l'absurde. Beckett "En attendant Godot"». Revue roumaine de linguistique 24 (1979) - ôFoucre M., Le geste et la parole dans le théâtre de S.Beckett, Paris, Nizet, 1970.
Βαφειάδου-Ταυρίδου (Ε.), «Το Θέατρο του παραλόγου στην Ελλάδα», Διαβάζω 37 (1980)
Sivetidou Α. Le théâtre français contemporain en Grèce 1945-1980. Thèse de doctorat de 3e cycle. Université de Paris IV. 1986, - Βαφειάδου-Ταυρίδου(Ε.), «Το Θέατρο του παραλόγου στην Ελλάδα», Διαβάζω 37 (1980)
Γραμματάς (Θ.), Νεοελληνικό Θέατρο, Ιστορία - Δραματονργία, Αθήνα,Κουλτούρα, 1987
Σιβετίδου Αφροδίτη, «Απομίμηση και αναδημιουργία: Νταντάδες και Περιμένοντας τον Γκοντό». Εκκύκλημα, 18 (1988),«Ο κόσμος του Ιονέσκο δαθλαστής του πραγματικού». Διαβάζω, 240 (1990)
Roventa-Frumusani Ε., "The articulation of the Semiotic Codes in the Theatre of the Absurd" in Hess-Luttich E. ed. Multimedial Communication vol. Π, Tübingen, G. Narr,1982
Alter (J.), «Vers le mathématexte au théâtre: en codant "Godot"» in: Helbo (A.) Sémiologie de la représentation, Bruxelles, éd. Complexe, 1975- Lamont (R.),«H μεταφυσική φάρσα του Σάμουελ Μπέκετ», ελ. μετ. Αθ. Τσατσάκου, Θεατρικά Τετράδια 5 (1981)
Έσσλιν (Μ.), Πέρα από το παράλογο, ελ. μετ. Φ. Κονδύλης, Αθήνα, Δωδώνη,1989
Corvin (M.), «Approche sémiologique d'un texte dramatique. La parodie de A.Adamov», Littérature g (1973)- Roventa-Frumusani (E.), «Le fonctionnement du dialogue dans le théâtre de l'absurde. Beckett "En attendant Godot"». Revue roumaine de linguistique 24 (1979) - ôFoucre M., Le geste et la parole dans le théâtre de S.Beckett, Paris, Nizet, 1970.
Βαφειάδου-Ταυρίδου (Ε.), «Το Θέατρο του παραλόγου στην Ελλάδα», Διαβάζω 37 (1980)
Sivetidou Α. Le théâtre français contemporain en Grèce 1945-1980. Thèse de doctorat de 3e cycle. Université de Paris IV. 1986, - Βαφειάδου-Ταυρίδου(Ε.), «Το Θέατρο του παραλόγου στην Ελλάδα», Διαβάζω 37 (1980)
Γραμματάς (Θ.), Νεοελληνικό Θέατρο, Ιστορία - Δραματονργία, Αθήνα,Κουλτούρα, 1987
Σιβετίδου Αφροδίτη, «Απομίμηση και αναδημιουργία: Νταντάδες και Περιμένοντας τον Γκοντό». Εκκύκλημα, 18 (1988),«Ο κόσμος του Ιονέσκο δαθλαστής του πραγματικού». Διαβάζω, 240 (1990)