Μελέτη προσωπικότητας προπτυχιακών φοιτητών διαφορετικών ακαδημαϊκών ειδικοτήτων με προσαρμογή του εργαλείου International Personality item Pool


Δημοσιευμένα: abr 12, 2022
Τατιανή Ι. Γκάτσα
Περίληψη

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η προσαρμογή του εργαλείου Προσωπικότητας International Personality Item Pool (50-item IPIP). Η προσαρμογή έγινε στο πλαίσιο μελέτης με δείγμα προπτυχιακούς φοιτητές διαφορετικών ακαδημαϊκών ειδικοτήτων, το ακαδημαϊκό έτος 2020-21. Συμμετείχαν 306 προπτυχιακοί φοιτητές από Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σχολής Επιστημών Αγωγής και Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πολυτεχνικής Σχολής. Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των δυο ομάδων φοιτητών. Κατά την προσαρμογή του εργαλείου εφαρμόστηκαν μικρές γλωσσικές αναθεωρήσεις στη μετάφραση, ώστε να προσαρμοστεί στις ανάγκες της μελέτης. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης παρουσιάζουν υψηλή αξιοπιστία στις πέντε κλίμακες του εργαλείου (Extraversion .821, Αgreeableness .821, Conscientiousness .816, Emotional stability/Νeuroticism .854, Intellect/Οpenness .746). Το εργαλείο 50-item IPIP κατόπιν της προσαρμογής λειτούργησε με σταθερότητα, επιδεικνύοντας ικανοποιητικά υψηλή αξιοπιστία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική Αρθρογραφία
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικό Συγγραφέα
Τατιανή Ι. Γκάτσα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Εργαστηριακό και Διδακτικό Προσωπικό (ΕΔΙΠ), Α΄βαθμίδα,  με γνωστικό αντικείμενο Σχολικής ψυχολογίαες, στο  ΠΤΔΕ, παν/μιο Ιωαννίνων΄.

Dhr Ιατρικής Σχολης,

Msc Ιατρικής Σχολής,