Μελέτη προσωπικότητας προπτυχιακών φοιτητών διαφορετικών ακαδημαϊκών ειδικοτήτων με προσαρμογή του εργαλείου International Personality item Pool
Abstract
Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται η προσαρμογή του εργαλείου Προσωπικότητας International Personality Item Pool (50-item IPIP). Η προσαρμογή έγινε στο πλαίσιο μελέτης με δείγμα προπτυχιακούς φοιτητές διαφορετικών ακαδημαϊκών ειδικοτήτων, το ακαδημαϊκό έτος 2020-21. Συμμετείχαν 306 προπτυχιακοί φοιτητές από Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σχολής Επιστημών Αγωγής και Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής Πολυτεχνικής Σχολής. Σκοπός της μελέτης ήταν να διερευνηθούν οι ομοιότητες και οι διαφορές σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των δυο ομάδων φοιτητών. Κατά την προσαρμογή του εργαλείου εφαρμόστηκαν μικρές γλωσσικές αναθεωρήσεις στη μετάφραση, ώστε να προσαρμοστεί στις ανάγκες της μελέτης. Τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης παρουσιάζουν υψηλή αξιοπιστία στις πέντε κλίμακες του εργαλείου (Extraversion .821, Αgreeableness .821, Conscientiousness .816, Emotional stability/Νeuroticism .854, Intellect/Οpenness .746). Το εργαλείο 50-item IPIP κατόπιν της προσαρμογής λειτούργησε με σταθερότητα, επιδεικνύοντας ικανοποιητικά υψηλή αξιοπιστία.
Article Details
- How to Cite
-
Γκάτσα Τ. Ι. (2022). Μελέτη προσωπικότητας προπτυχιακών φοιτητών διαφορετικών ακαδημαϊκών ειδικοτήτων με προσαρμογή του εργαλείου International Personality item Pool. Themes in Education Sciences, 1(1), 39–53. https://doi.org/10.12681/thea.26614
- Issue
- Vol. 1 No. 1 (2022)
- Section
- Journal Articles