Ο συμβουλευτικός ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην επαγγελματική κοινωνικοποίηση νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών
Résumé
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών σχετικά με τον συμβουλευτικό ρόλο του Διευθυντή της σχολικής μονάδας κατά τη διαδικασία της επαγγελματικής τους κοινωνικοποίησης, αναδεικνύοντας παράλληλα τα προβλήματα που ανακύπτουν και χρήζουν συμβουλευτικής υποστήριξης. Η έρευνα που διενεργήθηκε είναι ποσοτική και το εργαλείο συλλογής δεδομένων που αξιοποιήθηκε είναι το ηλεκτρονικό δομημένο ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 220 νεοεισερχόμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με προϋπηρεσία έως και 5 έτη. Οι συμμετέχοντες δηλώνουν ότι χρειάζονται συμβουλευτική υποστήριξη για να διαχειριστούν προβλήματα και στρεσογόνες καταστάσεις που ανακύπτουν στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας. Δηλώνουν επίσης, ότι ο Διευθυντής αποτελεί πρόσωπο αναφοράς γι’ αυτούς, διαμορφώνει ένα υποστηρικτικό πλαίσιο και συμπαραστέκεται στα προβλήματά τους, χωρίς ωστόσο να αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό τη συμβουλευτική διάσταση του ρόλου του.
Article Details
- Comment citer
-
Μπρούζος Α., & Αλεξίου Π. (2022). Ο συμβουλευτικός ρόλος του διευθυντή της σχολικής μονάδας στην επαγγελματική κοινωνικοποίηση νεοεισερχόμενων εκπαιδευτικών. Θέματα Επιστημών Αγωγής, 1(1), 64–81. https://doi.org/10.12681/thea.26581
- Numéro
- Vol. 1 No 1 (2022)
- Rubrique
- Επιστημονική Αρθρογραφία