Κριτήρια Ποιότητας Βίντεο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)
Abstract
Massive Open Online Courses (MOOCs) emerged in 2008 to democratize higher education by offering free access to learning to everyone. The main learning material in MOOCs are short videos, which contribute to their successful completion, as one of the main problems of MOOCs is the very high non-completion rates. A prerequisite for this is that the videos are of high quality, as a quality video contributes to the achievement of learning objectives and is positively judged by the learners. This paper presents the results of a literature review conducted to collect and group together those criteria that characterize a video as qualitative. Fifty quality indicators were identified, which were grouped into 3 axes and 5 categories. These indicators can be used both when designing a MOOC course and for evaluating the videos included in such a program.
Article Details
- How to Cite
-
Γιασιράνης Σ., Σοφός Α. (Λοΐζος), & Κώστας Α. (2023). Κριτήρια Ποιότητας Βίντεο για τα Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs). Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 4(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.34574
- Section
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.