Η Παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ « Ζωή χωρίς εξάρτηση» Και η δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων


Δημοσιευμένα: Mar 31, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
παιδαγωγική αξιοποίηση ταινίας επιμορφωτικό ντοκιμαντέρ εξάρτηση ναρκωτικά πρόληψη εφηβεία
Χριστίνα Μπακαλού
Θεοφάνη Χατζοπούλου
Αλιβίζος (Λοΐζος) Σοφός
Περίληψη

Το παρόν άρθρο έχει ως γενικό στόχο τη διερεύνηση της εκπαιδευτικής ταινίας με τίτλο «Ζωή χωρίς εξάρτηση» που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού «ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Η ταινία έγκειται στο είδος του ντοκιμαντέρ και πραγματεύεται την εξάρτηση στα ναρκωτικά και τη πρόληψη. Σε δεύτερο χρόνο, ορίζουμε ως επιμέρους στόχο της ταινίας τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του μαθητή και να κατανοήσει ουσιαστικά τη θεματολογία του ντοκιμαντέρ καθώς και να εξελίξει την κριτική του σκέψη. Στο άρθρο θα παρουσιάσουμε τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό της ταινίας, τη διαδικασία παραγωγής της, τους συμμετέχοντες , τα μέσα παραγωγής και επεξεργασίας, τα όποια προβλήματα προέκυψαν και αντιμετωπίστηκαν στην παραγωγή. Σε συνθήκες πρωτόγνωρες και αντίξοες, με βασικό εργαλείο μας τον υπολογιστή, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια εκπαιδευτική ταινία με θέμα τις εξαρτήσεις, η οποία ενεργοποιεί το θεατή στο πρώτο μέρος της μέσω της αφήγησης για το οδοιπορικό των ναρκωτικών στην Ελλάδα και στο δεύτερο μέσω των συνεντεύξεων σε μορφή ερωταπαντήσεων. Η ουσία του ντοκιμαντέρ είναι να προβληματίσει , να διεγείρει την περιέργεια, να προκαλέσει συζήτηση και είναι στην ευχέρεια του εκπαιδευτικού πως θα την χρησιμοποιήσει ώστε να προκύψουν μεγαλύτεροι προβληματισμοί και βαθύτερη επικοινωνία με το μαθητή αφού η ταινία στην πορεία ανέδειξε πολλά περισσότερα ζητήματα όπως αυτό της εμπλοκής της οικογένειας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Articles
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)