Η Παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ « Ζωή χωρίς εξάρτηση» Και η δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Résumé
Το παρόν άρθρο έχει ως γενικό στόχο τη διερεύνηση της εκπαιδευτικής ταινίας με τίτλο «Ζωή χωρίς εξάρτηση» που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού «ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Η ταινία έγκειται στο είδος του ντοκιμαντέρ και πραγματεύεται την εξάρτηση στα ναρκωτικά και τη πρόληψη. Σε δεύτερο χρόνο, ορίζουμε ως επιμέρους στόχο της ταινίας τη δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του μαθητή και να κατανοήσει ουσιαστικά τη θεματολογία του ντοκιμαντέρ καθώς και να εξελίξει την κριτική του σκέψη. Στο άρθρο θα παρουσιάσουμε τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό της ταινίας, τη διαδικασία παραγωγής της, τους συμμετέχοντες , τα μέσα παραγωγής και επεξεργασίας, τα όποια προβλήματα προέκυψαν και αντιμετωπίστηκαν στην παραγωγή. Σε συνθήκες πρωτόγνωρες και αντίξοες, με βασικό εργαλείο μας τον υπολογιστή, καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια εκπαιδευτική ταινία με θέμα τις εξαρτήσεις, η οποία ενεργοποιεί το θεατή στο πρώτο μέρος της μέσω της αφήγησης για το οδοιπορικό των ναρκωτικών στην Ελλάδα και στο δεύτερο μέσω των συνεντεύξεων σε μορφή ερωταπαντήσεων. Η ουσία του ντοκιμαντέρ είναι να προβληματίσει , να διεγείρει την περιέργεια, να προκαλέσει συζήτηση και είναι στην ευχέρεια του εκπαιδευτικού πως θα την χρησιμοποιήσει ώστε να προκύψουν μεγαλύτεροι προβληματισμοί και βαθύτερη επικοινωνία με το μαθητή αφού η ταινία στην πορεία ανέδειξε πολλά περισσότερα ζητήματα όπως αυτό της εμπλοκής της οικογένειας.
Article Details
- Comment citer
-
Μπακαλού Χ., Χατζοπούλου Θ., & Σοφός Α. (Λοΐζος) . (2022). Η Παιδαγωγική αξιοποίηση του ντοκιμαντέρ « Ζωή χωρίς εξάρτηση» Και η δημιουργία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 3(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.30068
- Numéro
- Vol. 3 No 1 (2022): AFIMEC
- Rubrique
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.