Σχεδιασμός, παραγωγή και εκπαιδευτική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης
Abstract
Η ψηφιακή αφήγηση μπορεί να δημιουργήσει περιθώρια αποτελεσματικής μάθησης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα φέρει επανάσταση στη διδασκαλία, καθώς η διδασκαλία ως διαδικασία είναι ευρύτερη και κάτι πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, ένα βίντεο, μια ψηφιακή αφήγηση, μια διάλεξη ή μια άσκηση. Η ψηφιακή αφήγηση βοηθά στην διδασκαλία όσο ακριβώς τα κείμενα στα βιβλία. Η διαπίστωση αυτή συνήθως δεν λαμβάνεται υπόψη. Από τη μια μεριά βλέπουμε ότι οι προσπάθειες ψηφιοποίησης αφηγήσεων από πολλούς φορείς, συχνά, δεν είναι κάτι περισσότερο από τη δημιουργία εκπαιδευτικών βίντεο σε συνδυασμό με την ελπίδα ότι μια νέα μαθησιακή κουλτούρα μπορεί να αναδειχθεί μέσα από αυτές. Από την άλλη μεριά παρατηρούμε ότι αρκετοί εκπαιδευτικοί εμφανίζονται απρόθυμοι να την αξιοποιήσουν στα μαθήματά τους ή και να καθοδηγήσουν τους μαθητές τους, κυρίως γιατί δεν γνωρίζουν μεθοδολογίες που θα τους βοηθούσαν να τις εντάξουν με ουσιαστικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο παρόν άρθρο, γίνεται μια σύντομη εισαγωγή στην ψηφιακή αφήγηση. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι βασικές γνώσεις (αρχές, βήματα, δόμηση κ.α.) που πρέπει να κατέχει ένας εκπαιδευτικός προκειμένου να αναπτύξει ο ίδιος ψηφιακές αφηγήσεις ή να καθοδηγήσει αποτελεσματικά τους μαθητές του να το κάνουν, εστιάζοντας στα μοντέλα δόμησης της αφήγησης. Τέλος, το άρθρο επικεντρώνεται στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που συνοδεύουν τις ψηφιακές αφηγήσεις με στόχο την ενδυνάμωση της μαθησιακής διαδικασίας.
Article Details
- Come citare
-
Σοφός Α. (Λοΐζος), & Γιασιράνης Σ. (2023). Σχεδιασμός, παραγωγή και εκπαιδευτική αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 4(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.34268
- Fascicolo
- V. 4 N. 1 (2023): afimec, main issue
- Sezione
- Articles
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.