Ψηφιακό φροντιστήριο ως πλαίσιο συμπληρωματικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας: Επισκόπηση πρακτικών αξιοποίησης εκπαιδευτικών βίντεο σε Ελλάδα και εξωτερικό
Аннотация
Τα ψηφιακά φροντιστήρια αποτελούν μορφές συμπληρωματικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας για μαθητές όλων των ηλικιών που χρειάζονται βοήθεια για να κατανοήσουν πλήρως την ύλη των μαθημάτων τους. Κυρίαρχο μέσο παρουσίασης της ύλης, τα τελευταία χρόνια, αποτελούν τα εκπαιδευτικά βίντεο. Με αφορμή την εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας της χώρας μας για τη δημιουργία Ψηφιακού Φροντιστηρίου που θα παρέχει εκπαιδευτικό υλικό που θα αποτελείται από σύντομα σε διάρκεια βίντεο, πραγματοποιήσαμε σχετική έρευνα για τον εντοπισμό παρόμοιων παραδειγμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Εντοπίστηκαν συνολικά 22 περιπτώσεις παροχής online υποστηρικτικής/ενισχυτικής διδασκαλίας με χρήση βίντεο. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται οι περιπτώσεις εκείνες που έχουν να επιδείξουν κάποια καινοτομία σε σχέση με τις υπόλοιπες. Στο τέλος του άρθρου παραθέτουμε τη δική μας άποψη για το τι πρέπει να περιλαμβάνει, ως προς το εκπαιδευτικό της υλικό και τα χαρακτηριστικά της μια online πλατφόρμα υποστηρικτικής/ενισχυτικής διδασκαλίας για να είναι αποτελεσματική.
Article Details
- Как цитировать
-
Σοφός Α. (Λοΐζος), Γιασιράνης Σ., Κανύχης Π., & Σπύρου Σ. (2024). Ψηφιακό φροντιστήριο ως πλαίσιο συμπληρωματικής εξ αποστάσεως ενισχυτικής διδασκαλίας: Επισκόπηση πρακτικών αξιοποίησης εκπαιδευτικών βίντεο σε Ελλάδα και εξωτερικό. Open Journal of Animation, Film and Interactive Media in Education and Culture [AFIMinEC], 5(1). https://doi.org/10.12681/afiinmec.38355
- Выпуск
- Том 5 № 1 (2024): main issue
- Раздел
- Εφαρμοσμένο μέρος (Practice)
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.