Η μαγεία της μέτρησης αποστάσεων στους παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες: Πιλοτική εφαρμογή και βιωματικές προσεγγίσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Περίληψη
Στη συγκεκριμένη έρευνα παρουσιάζεται μια πιλοτική εφαρμογή που διεξήχθη στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας σε δεκατέσσερις μαθητές/τριες της Στ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Μέσα από καθοδηγούμενη διερεύνηση και βιωματικές δράσεις, οι μαθητές/τριες έμαθαν για τις αλλοιώσεις των αποστάσεων μεταξύ των περιοχών-χωρών στους χάρτες και πειραματίστηκαν σε παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες Μερκατορικής προβολής. Πραγματοποιήθηκαν διδακτικές παρεμβάσεις σε διάστημα τεσσάρων εβδομάδων, όπου οι μαθητές/τριες διαπίστωσαν ότι η μικρότερη απόσταση μεταξύ δύο σημείων στη Μερκατορική προβολή είναι δυνατό να αποτελείται από μια καμπύλη γραμμή (ορθοδρόμος) κι όχι από μια ευθεία (λοξοδρόμος). Η Μερκατορική προβολή επιλέχθηκε καθώς χρησιμοποιείται συστηματικά και παγκοσμίως κι αποτελεί την κύρια χαρτογραφική προβολή που αξιοποιείται στο σχολικό περιβάλλον, ωστόσο η ίδια δημιουργεί παρανοήσεις στα παιδιά.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ρεπανίδου Ι., & Λαμπρινός Ν. (2022). Η μαγεία της μέτρησης αποστάσεων στους παγκόσμιους ψηφιακούς χάρτες: Πιλοτική εφαρμογή και βιωματικές προσεγγίσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 2(2). https://doi.org/10.12681/riste.30667
- Ενότητα
- Άρθρο Ερευνητικό
Οι συγγραφείς διατηρούν τα πνευματικά δικαιώματα και παρέχουν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης μαζί με την αδειοδότηση της εργασίας με CC-BY-NC-SA, που επιτρέπει σε άλλους να μοιράζονται αυτή την εργασία με αναγνώριση του συγγραφικού δικαιώματος και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.