Μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Φύση της Επιστήμης σε συνάρτηση με τις Πεποιθήσεις Αυτό-επάρκειάς τους και τις Ανησυχίες τους για διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης


Χρυσούλα Αικατερίνη Παλπάνη
Όλια Τσιβιτανίδου
Abstract

Στην παρούσα έρευνα, επιδιώκεται η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη φύση της επιστήμης, όπως αυτή σχετίζεται με την αυτό-επάρκειά, στα στάδια ανησυχίας τους και το επίπεδο ετοιμότητάς τους για διδασκαλία της φύσης της επιστήμης κατά την έκτακτη εξ αποστάσεως διδασκαλία που εφαρμόστηκε την περίοδο της πανδημίας covid-19. Ακολουθήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ερωτηματολόγια με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν δύο ομάδες: εκπαιδευτικούς με ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης (Ν= 52) και εκπαιδευτικούς με λιγότερο ενημερωμένες αντιλήψεις (Ν=21). Ο έλεγχος t-test για ανεξάρτητα δείγματα μεταξύ των δύο ομάδων, έδειξε ότι η πρώτη ομάδα των εκπαιδευτικών με πιο ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης φαίνεται να έχει υψηλότερες πεποιθήσεις αυτό-επάρκειας και μεγαλύτερες ανησυχίες για τη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης συγκριτικά με τη δεύτερη ομάδα. Ακολουθεί συζήτηση επί των αποτελεσμάτων, εστιάζοντας στις επιπτώσεις αυτών στη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Article Details
  • Section
  • Research Article
Downloads
Download data is not yet available.