Μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Φύση της Επιστήμης σε συνάρτηση με τις Πεποιθήσεις Αυτό-επάρκειάς τους και τις Ανησυχίες τους για διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης
Abstract
Στην παρούσα έρευνα, επιδιώκεται η μελέτη των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη φύση της επιστήμης, όπως αυτή σχετίζεται με την αυτό-επάρκειά, στα στάδια ανησυχίας τους και το επίπεδο ετοιμότητάς τους για διδασκαλία της φύσης της επιστήμης κατά την έκτακτη εξ αποστάσεως διδασκαλία που εφαρμόστηκε την περίοδο της πανδημίας covid-19. Ακολουθήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων από ερωτηματολόγια με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν δύο ομάδες: εκπαιδευτικούς με ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης (Ν= 52) και εκπαιδευτικούς με λιγότερο ενημερωμένες αντιλήψεις (Ν=21). Ο έλεγχος t-test για ανεξάρτητα δείγματα μεταξύ των δύο ομάδων, έδειξε ότι η πρώτη ομάδα των εκπαιδευτικών με πιο ενημερωμένες αντιλήψεις για τη φύση της επιστήμης φαίνεται να έχει υψηλότερες πεποιθήσεις αυτό-επάρκειας και μεγαλύτερες ανησυχίες για τη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης συγκριτικά με τη δεύτερη ομάδα. Ακολουθεί συζήτηση επί των αποτελεσμάτων, εστιάζοντας στις επιπτώσεις αυτών στη διδασκαλία της φύσης της επιστήμης σε περιβάλλοντα εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Article Details
- How to Cite
-
Παλπάνη Χ. Α., & Τσιβιτανίδου Ό. (2022). Μελέτη των αντιλήψεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη Φύση της Επιστήμης σε συνάρτηση με τις Πεποιθήσεις Αυτό-επάρκειάς τους και τις Ανησυχίες τους για διδασκαλία για τη Φύση της Επιστήμης . Research in Science & Technology Education, 2(2). https://doi.org/10.12681/riste.30665
- Section
- Research Article
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-NC-SA that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.