Μια Διδακτική Παρέμβαση για την Ενίσχυση της Συμμετοχής των Μαθητών στη Μάθηση της Έννοιας της Ενέργειας
Abstract
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια παρέμβαση που είχε στόχο την ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών στη μάθηση της έννοιας της ενέργειας και την επίτευξη επιθυμητών μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η παρέμβαση περιλάμβανε ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες και στρατηγικές διδασκαλίας και εφαρμόστηκε σε 110 μαθητές γυμνασίου (πειραματική ομάδα) έναντι μιας ομάδας ελέγχου 96 μαθητών. Μετά την εφαρμογή, στους μαθητές και των δύο ομάδων δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφοράς για τη μέτρηση της συμμετοχής. Για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών χορηγήθηκε και στις δύο ομάδες ένα γραπτό ερωτηματολόγιο αποτελούμενο από ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Οι αναλύσεις δεδομένων έδειξαν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα συμμετοχής και καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα μεταξύ των μαθητών της πειραματικής ομάδας σε σύγκριση με αυτούς της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον, βρέθηκε μια σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ της συμμετοχής και της ακαδημαϊκής επιτυχίας. Αυτή η μελέτη επιβεβαιώνει τις απόψεις άλλων ερευνητών όπου τα υψηλά επίπεδα συμμετοχής συνδέονται με την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, που με τη σειρά τους οδηγούν σε θετικά ακαδημαϊκά αποτελέσματα.
Article Details
- How to Cite
-
Τόλη Γ., & Kallery, M. (2024). Μια Διδακτική Παρέμβαση για την Ενίσχυση της Συμμετοχής των Μαθητών στη Μάθηση της Έννοιας της Ενέργειας. Research in Science & Technology Education, 4(1), 29–63. https://doi.org/10.12681/riste.37364
- Section
- Research Article
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC-BY-NC-SA that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.