Το Λεξικό Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η πράξη της μελέτης
Article Details
- Zitationsvorschlag
-
Βεργίδου Α. (2023). Το Λεξικό Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η πράξη της μελέτης. Adult Education Critical Issues, 3(1), 122–125. https://doi.org/10.12681/haea.34819
- Rubrik
- Book review
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung 4.0 International.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Downloads
Keine Nutzungsdaten vorhanden.
Literaturhinweise
Γεωργουσόπουλος, Κ. (2005). Σχολική βιβλιοθήκη: Όργανο ή εργαλείο υποδομής; Στο Δαρδανός Γ.Ε. (Επιμ.), Οι παπαγάλοι δεν διαβάζουν βιβλία. Κείμενα πολιτικής βιβλίου (σσ. 131-138).
Freire, P. (1985). Η πράξη της μελέτης. Στο Για μια απελευθερωτική αγωγή. Ανθολόγηση παιδαγωγικών κειμένων (μτφρ. Μ Κατσούλης) (σσ. 9-14). Κέντρο Μελετών και Αυτομόρφωσης.
Freire, P. (2006). Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν (επιμέλεια – θεώρηση Τ. Λιάμπας). Επίκεντρο.
Freire, P. & Shor, Ι. (2011). Απελευθερωτική παιδαγωγική. Διάλογοι για τη μετασχηματιστική εκπαίδευση (μτφρ. Γ. Κουλαουζίδης). Μεταίχμιο.
Ξωχέλλης, Π.Δ. (2007). Λεξικό της Παιδαγωγικής. Εκδ. Κυριακίδη.
Παυλή-Κορρέ Μ. & Λευθεριώτου Π. (2020). Σχεδιασμός προγραμμάτων μη τυπικής εκπαίδευσης, δια ζώσης εκπαίδευσης και ηλεκτρονικής μάθησης. Ύψιλον/βιβλία.