Η διαμόρφωση των Ευρωπαϊκών πολιτικών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Βασικά μηνύματα και σημαντικές προκλήσεις
Περίληψη
Το παρόν άρθρο αναλύει τις κύριες επιρροές και τους παράγοντες που επηρέασαν τη διαμόρφωση της πολιτικής για την εκπαίδευση ενηλίκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), καθώς και τα βασικά μηνύματα, τις κύριες κατευθύνσεις και τις βασικές έννοιες που επισημαίνονται στα σχετικά έγγραφα πολιτικής. Προκειμένου να διερευνηθούν τα παραπάνω, πραγματοποιήθηκε ανασκόπηση των επίσημων εγγράφων πολιτικής της ΕΕ για την εκπαίδευση ενηλίκων τα τελευταία είκοσι χρόνια. Η εκπαίδευση ενηλίκων απέκτησε εξέχουσα θέση στην πολιτική της ΕΕ κυρίως ως συστατικό ζωτικής σημασίας της διά βίου μάθησης. Ωστόσο, διαφαίνεται ότι η έμφαση στις πολιτικές αυτές δίνεται κυρίως στην υλοποίηση των οικονομικών στόχων της Ένωσης, εστιάζοντας στις τάσεις και τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, όπως είναι η απασχολησιμότητα και η ανταγωνιστικότητα. Αυτό το άρθρο καταλήγει στη θέση ότι οι πολιτικές για την εκπαίδευση ενηλίκων πρέπει να διασφαλίζουν την απρόσκοπτη συμμετοχή των ενηλίκων στη μάθηση, έτσι ώστε να προάγουν την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη και την ευημερία των ενηλίκων και να συμβάλλουν στη διαμόρφωση πιο συνεκτικών και δίκαιων κοινωνιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Ιωάννου Ν. (2023). Η διαμόρφωση των Ευρωπαϊκών πολιτικών στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Βασικά μηνύματα και σημαντικές προκλήσεις. ADULT EDUCATION Critical Issues, 3(1), 7–25. https://doi.org/10.12681/haea.31755
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για τη μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στις προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).