Unveiling and challenging the identity, formation, and evolution of Transformation Theory


Δημοσιευμένα: Jul 14, 2024
George Archimedes Koulaouzidis
https://orcid.org/0000-0003-4435-9800
Saskia Eschenbacher
Alessandra Romano
Dina Soeiro
Περίληψη

Στο άρθρο αυτό επιχειρούμε να συμβάλλουμε στο διάλογο για το μέλλον της θεωρίας μετασχηματισμού διερευνώντας  καθιερωμένες και  αναδυόμενες πτυχές που κατά τη γνώμη μας συμβάλλουν στη διαμόρφωση του θεωρητικού τοπίου της. Στη συζήτησή μας, αναλογιζόμαστε την πολύπλευρη φύση της μετασχηματίζουσας μάθησης, αναγνωρίζοντας τη θετική της εξέλιξη με θεωρήσεις που έχουν εμπλουτίσει το πεδίο. Παρά την πρόοδο αυτή, υποστηρίζουμε ότι υπάρχουν πολλές προκλήσεις. Θεωρούμε τη θεωρία μετασχηματισμού ως ένα δυναμικό θεωρητικό παράδειγμα ικανό να ανταποκριθεί στις σύγχρονες προκλήσεις του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η άποψή μας συνηγορεί υπέρ της βαθύτερης διερεύνησης των δυνατοτήτων της θεωρίας τονίζοντας την επιτακτική ανάγκη να υπερβούμε την κυρίαρχη γνωστική της διάσταση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Brookfield, S. (2000). Transformative learning as ideology critique. In J. Mezirow (Ed.), Learning as transformation: Critical perspectives on theory as progress (pp. 125–150). Jossey-Bass.
Eschenbacher, S. (2019). Drawing Lines and Crossing Borders: Transformation Theory and Richard Rorty’s Philosophy. Journal of Transformative Education 17(3), 251–268.
Grzegorczyk, G. (2018). Dialogue and language as factors contributing to transformative learning in academic tutoring. Psychology of Language and Communication, 22(1) 164-186. https://doi.org/10.2478/plc-2018-0007
Hoggan, C., & Finnegan, F. (2023). Transformative learning theory: Where we are after 45 years. New Directions for Adult and Continuing Education, 2023(177), 5-11.
Howie, P. & Bagnall R. (2013). A beautiful metaphor: transformative learning theory. International Journal of Lifelong Education. 32 (6), 816-36, DOI: 10.1080/02601370.2013.817486
Mälkki, K. (2019). Coming to grips with edge-emotions: The gateway to critical reflection and transformative learning. In T. Fleming, A. Kokkos, & F. Finnegan (Eds), European perspectives on transformation theory (pp. 59–73). Cham: Palgrave Macmillan. http://doi-org-443.webvpn.fjmu.edu.cn/10.1007/978-3-030-19159-7_5.
Melacarne, C., & Fabbri, L. (2022). Transformative learning and sociomateriality. In The Palgrave handbook of learning for transformation (pp. 165-180). Springer International Publishing.
Mezirow, J. (1978). Perspective transformation. Adult education, 28(2), 100-110.
Morrice, L. (2013). Learning and refugees: Recognizing the darker side of transformative learning. Adult Education Quarterly, 63(3), 251-271.
Nicolaides, A. (2022). Generative knowing: Principles, methods, and dispositions of an emerging adult learning theory. Stylus Publishing.
Pang, G., Cox, R. C., & Acheson, K. (2023). Assessing transformative learning in international education: Critiques and new directions based on a systematic review of literature. New Directions for Adult and Continuing Education, 2023 (177), 75-89.
Tsouvala, M. & Magos, K. (2016) The dance of the magic dragon: embodied knowledge in the context of transformative learning theory, Research in Dance Education, 17:1, 28-41, DOI: 10.1080/14647893.2016.1139077
Watkins, K. E., & Marsick, V. J. (2023). Rethinking Workplace Learning and Development Catalyzed by Complexity. Human Resource Development Review, 22(3), 333-344.
Weig, D. (2023). Celebrating both/and bodying: transformative learning, transdisciplinarity, and interculturality in Barcelona. Environment, Development and Sustainability, 1-15, https://doi.org/10.1007/s10668-023-03189-x