Παραγοντική ανάλυση της συμμετοχής ενηλίκων στην εκπαίδευση: η περίπτωση των Εσπερινών Γενικών Λυκείων της νησιωτικής Ελλάδας
Résumé
Το φαινόμενο της συμμετοχής των ενηλίκων στην εκπαίδευση και η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την τελική τους απόφαση, είναι από τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν ερευνητικά το πεδίο της συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Στην Ελλάδα, πριν από περίπου 60 χρόνια, ιδρύονται για πρώτη φορά τα Εσπερινά Λύκεια τα οποία ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και απευθύνονται κυρίως σε άτομα που εργάζονται την ημέρα (ενήλικα και ανήλικα). Από την ίδρυσή τους έως σήμερα, ποτέ δεν είχαμε ερευνητικά στοιχεία για τα ενήλικα άτομα που κατοικούν στη νησιωτική χώρα και συμμετέχουν σε αυτά. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των παραγόντων συμμετοχής των ενηλίκων στα Εσπερινά Γενικά Λύκεια της νησιωτικής Ελλάδας. Η έρευνα, η οποία είναι ποσοτική, διεξήχθη το 2022 και έλαβαν μέρος 268 ενήλικοι μαθητές και ενήλικες μαθήτριες Εσπερινών Λυκείων, από όλες τις διοικητικές περιφέρειες της νησιωτικής χώρας. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο και η ανάλυσή τους έγινε στο SPSS. Στα δεδομένα εφαρμόστηκε ανάλυση παραγόντων με τη μέθοδο της ανάλυσης κύριων συνιστωσών και προέκυψαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για συμμετοχή. Από το πλέγμα των παραγόντων που εντοπίστηκαν, τέσσερις είναι πολύ σημαντικοί (αυτοαξιολόγηση, στάση απέναντι στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική προοπτική και προσδοκίες), ενώ υπάρχουν και άλλοι που φαίνεται ότι επιδρούν αρκετά και διαδραματίζουν κάποιο ρόλο.
Article Details
- Comment citer
-
Παπαδημητρίου Α. (2023). Παραγοντική ανάλυση της συμμετοχής ενηλίκων στην εκπαίδευση: η περίπτωση των Εσπερινών Γενικών Λυκείων της νησιωτικής Ελλάδας. Adult Education Critical Issues, 3(1), 100–121. https://doi.org/10.12681/haea.33508
- Rubrique
- Articles
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).