Μετασχηματισμοί της Θεατρικής Παράστασης στο Λυκόφως της Πανδημίας Το βιντεοθέατρο και η κουλτούρα των παραγωγών-καταναλωτών – και μετά;
Περίληψη
H πανδημία ώθησε το θέατρο στα όριά του και επέβαλε την εύρεση δημιουργικών λύσεων. Το θέατρο κλήθηκε να μετασχηματιστεί σε βιντεοθέατρο (video theatre) και βιντεοδράμα (video drama) και να κατακλύσει ιστοτόπους ως ένα ακόμη «παράθυρο», ανάμεσα σε ειδήσεις, διαφημίσεις και ποικίλο άλλο περιεχόμενο. Μια ακόμη λύση που αναδείχθηκε και επικοινωνεί με την κουλτούρα των παραγωγών-καταναλωτών (prosumers) ήταν οι πρόβες σε ανοιχτούς χώρους. Το άρθρο εξετάζει τις δύο αυτές λύσεις που επινοήθηκαν στο πλαίσιο της πανδημίας και την ιδιαίτερη επίδρασή τους στο σώμα της θεατρικής παράστασης, καθώς και τις μακροπρόθεσμες συνέπειές τους. Επαναδιατυπώνει την οντολογία της θεατρικής παράστασης μετά την πανδημία, σε σχέση με την κινούμενη εικόνα, την αφήγηση και τη συμμετοχικότητα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τιμπλαλέξη Ε. (2023). Μετασχηματισμοί της Θεατρικής Παράστασης στο Λυκόφως της Πανδημίας: Το βιντεοθέατρο και η κουλτούρα των παραγωγών-καταναλωτών – και μετά;. Αυτόματον: Περιοδικό Ψηφιακών Μέσων και Πολιτισμού, 2(2), 83–95. https://doi.org/10.12681/automaton.35477
- Ενότητα
- Articles
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
1. Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
2. Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
3. Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).