Αλληλοδιαπλοκή ψηφιακού-ψυχολογικού: αναζητώντας τα ψυχολογικά θεμέλια της ψηφιακότητας
Abstract
Παρά τη διεύρυνση της θεωρητικής επεξεργασίας της ψηφιακής συνθήκης τις τελευταίες δεκαετίες, υπάρχουν ακόμα πλευρές που παραμένουν αθέατες ή ελλιπώς διερευνημένες. Εξετάζοντας την ιστορία της διαμόρφωσης της ψηφιακότητας κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, μια από αυτές τις πλευρές που αναδεικνύεται είναι ο ρόλος των ψυχολογικών μοντέλων στις θεωρίες που θεμελίωσαν την ψηφιακή συνθήκη και στις οποίες βασίστηκε η παραγωγή ψηφιακών τεχνολογιών. Στόχος του άρθρου είναι, αφενός, η σκιαγράφηση του ρόλου των ψυχολογικών μοντέλων στη διαμόρφωση της ψηφιακότητας μέσα από την εξέταση της αντικειμενοποίησης, νευρολογικοποίησης και υπολογιστικοποίησης των νοητικών διαδικασιών. Αφετέρου, βάσει της εξέτασης των παραπάνω διεργασιών, η σκιαγράφηση του πορτραίτου της ψηφιακότητας, μέσα από τον εντοπισμό των ψυχολογικών επιρροών όπως αντανακλώνται στα βασικά χαρακτηριστικά της ψηφιακής συνθήκης.
Article Details
- How to Cite
-
Sarla, N. (2022). Αλληλοδιαπλοκή ψηφιακού-ψυχολογικού:: αναζητώντας τα ψυχολογικά θεμέλια της ψηφιακότητας. Αutomaton: Journal of Digital Media and Culture, 2(1), 30–53. https://doi.org/10.12681/automaton.31709
- Section
- Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors wishing to publish articles in this journal agree to the following terms:
1. The Authors retain the Copyright and grant the journal the right of first publication while at the same time the copyright of the work is protected under the Creative Commons Attribution License which allows third party licensees to use the work as they wish provided they acknowledge the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors may enter into separate additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the published journal version of the work (for example, posting it to an institutional repository or publishing it in a book), with acknowledgment of its initial publication in this journal.
3. Authors are allowed and encouraged to post their work online before and during the submission process (e.g. on their website) as this can lead to productive exchanges as well as earlier and more citations of published work (See The Effect of Open Access).