Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης: Δυσκολίες και παρανοήσεις


Δημοσιευμένα: Dec 22, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
διαφοροποίηση παρανοήσεις έρευνα δράση κουνστρουκτιβισμός συνεργατική μάθηση
Μαίρη Ιωαννίδου-Κουτσελίνη
Περίληψη

Το άρθρο επισημαίνει και συζητά τις λανθασμένες αντιλήψεις, γνωστές ως παρανοήσεις (misconceptions) (National Research Council, 1997), οι οποίες αναφέρονται είτε απευθείας στην έννοια και τις διαδικασίες της Διαφοροποίησης της Διδασκαλίας και Μάθησης είτε στις θεωρίες περί μάθησης και του ρόλου του εκπαιδευτικού και οι οποίες επηρεάζουν τη θεωρία και εφαρμογή της διαφοροποίησης, σε τάξεις μικτής ετοιμότητας. Βασικός σκοπός είναι να απαντηθεί το επαναλαμβανόμενο ερώτημα των εκπαιδευτικών για το πώς είναι δυνατό να διδάσκει κανείς και να ικανοποιεί την ίδια ώρα τις διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών μαθητών. Η ίδια η ερώτηση αναδεικνύει πολλές λανθασμένες αντιλήψεις. Διευκρινίζεται η έννοια και προτείνονται πρακτικές εφαρμογής στην τάξη καθώς και ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε σχολική βάση, μέσα από διαδικασίες Έρευνας Δράσης (π.χ. Koutselini, 2008b, 2010).

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Ειδικό Θέμα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Apple, M. (1995). Education and Power. New York: Routledge.
Biggs, J. B., & Moore, P. J. (1993). The process of Learning. Sydney: Prentice-Hall.
Callahan, C., Tomlinson, C., Reis, S., & Kaplan, S. (2000). And high ability students: Message of doom or opportunity for reflection? Phi Delta Kappan, 81(10), 787-790.
Carr, W., & Kemmis, St. (1986). Becoming critical. Education, knowledge and action research. London and Philadelphia: The Falmer Press.
Erotocritou-Stavrou, Th., & Koutselini, M. (2015). The active involvement of teachers in action research for differentiation of the teaching-learning process: Understanding the needs of students and weaknesses of the Curriculum. Journal of Education & Social Policy, 2(2), 97-104.
Erotokritou Stavrou, Th., & Koutselini, M. (2016). Differentiation of teaching and learning: The teachers' perspective. Universal Journal of Educational Research, 4(11), 2581-2588. https://doi.org/10.13189/ujer.2016.041111
Hargreaves, A. (1995). Beyond collaboration: Critical teacher development in the postmodern age. In J. Smyth (Ed.), Critical discourses on teacher development (pp. 149-179). London: Cassell.
Koutselini, M., & Persianis, P. (2000). Theory practice divide in teacher education and the role of the traditional values. Teaching in Higher Education, 5(4), 501-520.
Koutselini, M. (2008a). Listening to students’ voices for teaching in mixed ability classrooms: Presuppositions and considerations for differentiated instruction. Learning and teaching, 1(1), 17-30.
Koutselini, M. (2008b). Participatory teacher development at schools: Processes and issues. Action Research, 6(1), 29-48.
Koutselini, M. (2009). Teacher misconceptions and understanding of cooperative learning: An intervention study. Journal of Classroom Interaction, 43(2), 34-44.
Koutselini, M. (2010). Participatory teacher development at schools: Processes and issues. In A. Campell & S. Groundwater-Smith (Eds.), Action research in education. Fundamentals of applied research (pp. 243-263). London: Sage.
Koutselini, M. (2011). Action research as an educational process of teachers’ and students’ development. Action Research Online Journal, 1, 4-10. http://www.actionresearch.gr
Koutselini, M. (2012). Textbooks as mechanisms of teachers’ socio-political and pedagogical alienation. In H. Hickman & B. J. Porfilio (Eds.), The new politics of the textbook: A project of critical examination and resistance. USA: Sense Publishers.
Koutselini, M. (2015). Empowering principals and teachers to develop participatory teacher leadership: towards the meta-modern paradigm of teacher development. In C. Craig & L. Orland-Barak (Εds.), International teacher education: Promising pedagogies (Part B) (pp. 71-87). Bingley, UK: Emerald.
Koutselini, M. (2017a). Teacher responsive teaching and learning initiatives through action research. In I. H. Amzat & N. P. Valdez (Eds.), Teacher empowerment toward professional development and practices. Perspectives across borders (pp. 185-195). Singapore: Springer.
Koutselini, M. (2017b). The reflective paradigm in higher education and research: Compassion in communities of learning. In P. Gibbs (Ed.), The pedagogy of compassion at the heart of higher education (pp. 203-213). Singapore: Springer.
Κουτσελίνη, Μ., & Πυργιωτάκης, Ι. ( 2015). Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης. Αθήνα: Πεδίο.
Koutselini, M., & Patsalidou, Fr. (2014). Engaging school teachers and school principals in an action research in-service development as a means of pedagogical self-awareness. Educational Action Research, 22(4). https://doi.org/10.1080/09650792.2014.960531
National Research Council. (1997). Science teaching reconsidered: A handbook. Washington, DC: The National Academies Press. https://doi.org/10.17226/
Reason, P., & Bradbury, H. (Eds.) (2001). Handbook of action research. London: Sage.
Resnick, L. B (1989) (Ed.). Knowing, learning and Instruction. Essays in honor of Robert Glaser. New Jersey, USA: Lawrence Erlbaum Associates.
Ritchhart, R., Palmer, P., Church, M., & Tishman, S. (2006). Thinking routines: Establishing patterns of thinking in the classroom. Paper presented at American Educational Research Association, San Francisco.
Tomlinson, C. A. (1995). How to differentiate instruction in mixed ability classrooms. Alexandria, Virginia USA: ASCD.
Τomlinson, C. A. (1999). The differentiated classroom. Responding to the Needs of All Learners. Alexandria, Virginia USA: ASCD.
Tomlinson, C. A., & Imbeau, M. B. (2010). Leading and managing a differentiated classroom. Alexandria, Virginia USA: ASCD.