Μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας των διευθυντών/ντριών στη συμπεριληπτική ηγεσία
Περίληψη
Η Ηγεσία για τη Συμπερίληψη στα Σχολεία προτείνεται ως μία εναλλακτική προσέγγιση στην εκπαιδευτική ηγεσία που συνδυάζει μετασχηματιστικές, παιδαγωγικές και συνεργατικές πρακτικές και επιδιώκει τη δημιουργία σχολείων ικανών που θα παρέχουν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση σε όλους αδιακρίτως τους μαθητές. Οι πεποιθήσεις αποτελεσματικότητας των Διευθυντών/ντριών να εφαρμόσουν πρακτικές συμπεριληπτικής ηγεσίας θα καθορίσει, σύμφωνα με την κοινωνιογνωστική θεωρία, τη στάση, την επιμονή και την προσήλωσή τους στον στόχο της Συμπερίληψης. Στο άρθρο που ακολουθεί παρουσιάζεται η διαδικασία για την ανάπτυξη ενός κατάλληλου ερευνητικού εργαλείου για τη μέτρηση των πεποιθήσεων αυτοαποτελεσματικότητας των Διευθυντών στην Ηγεσία για τη Συμπερίληψη στα Σχολεία. Ο σχεδιασμός, η κατασκευή και ο έλεγχός του πραγματοποιήθηκαν σύμφωνα με τη μεθοδολογία De Vellis. Δοκιμάστηκε σε 392 διευθυντές/ντριες σχολείων 22 διαφορετικών Διευθύνσεων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Οι αναλύσεις ανέδειξαν τρεις (3) παράγοντες, με συνολικά 20 δηλώσεις που ερμήνευαν ποσοστό 64,83% της συνολικής διακύμανσης. Ο συνολικός συντελεστής αξιοπιστίας Cronbach α προέκυψε υψηλός (=0,95) όπως και οι επιμέρους. Ο έλεγχος για τη συντρέχουσα εγκυρότητα έδειξε μέτρια θετική, στατιστικά σημαντική, συσχέτιση (r>0,5, p<0,001) της αντιληπτής Αυτοαποτελεσματικότητας στην Ηγεσία για τη Συμπερίληψη στα Σχολεία με τη Στάση των Διευθυντών/ντριών απέναντι στη Συμπερίληψη για όλους και την Επαγγελματική τους Δέσμευση). Περαιτέρω μελέτες μπορούν να επιβεβαιώσουν τη δομή και τη χρησιμότητά της.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Τσιολπίδου Ξ., & Κουτούζης Ε. (2024). Μέτρηση της αυτοαποτελεσματικότητας των διευθυντών/ντριών στη συμπεριληπτική ηγεσία. Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης, 10, 196–219. https://doi.org/10.12681/dial.35888
- Τεύχος
- Τόμ. 10 (2024)
- Ενότητα
- Νέοι ερευνητές
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στον/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
To Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης διατηρούν το δικαίωμα να δημοσιεύουν, να αναπαραγάγουν, να παρουσιάζουν στο κοινό, να διανέμουν και να χρησιμοποιούν άρθρα που δημοσιεύονται στο Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης σε οποιοδήποτε μέσο και μορφή είτε μεμονωμένα είτε ως μέρη συλλογικών έργων, για όλο το χρόνο διάρκειας προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας και για όλες τις χώρες του κόσμου.
Αυτό περιλαμβάνει ενδεικτικά, και όχι αποκλειστικά, το δικαίωμα δημοσίευσης των άρθρων σε τεύχη του περιοδικού Διάλογοι! Θεωρία και Πράξη στις Επιστήμες Αγωγής και Εκπαίδευσης, αναπαραγωγής και διανομής μεμονωμένων αντιγράφων των άρθρων, αναπαραγωγής ολόκληρων των άρθρων σε άλλη έκδοση του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και αναπαραγωγής και διανομής των άρθρων ή περίληψης αυτών με χρήση πληροφορικού συστήματος αποθετηρίου.