«Ο μάγος του Οζ» συνομιλεί με τους μαθητές της Γʼ τάξης Η «Θεατρική Αγωγή» ως διαθεματικός μοχλός στα Νέα Προγράμματα Σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο


Παναγιώτης Παπαναστασίου
https://orcid.org/0009-0008-8770-3089
Résumé

Το παρόν άρθρο διερευνά τη διασύνδεση επιμέρους γνωστικών αντικειμένων των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών στο Δημοτικό Σχολείο εξετάζοντας μία χαρακτηριστική μελέτη περίπτωσης. Κεντρικός άξονας της μελέτης αποτελεί το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στη Γʼ τάξη Δημοτικού και η διασύνδεσή του με επιμέρους γνωστικά αντικείμενα στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα. Επιχειρώντας να απαντήσουμε σε ορισμένα ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν στη διασύνδεση των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων με το αντίστοιχο πρόγραμμα του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής και στο κατά πόσο αυτά αλληλοσυμπληρώνονται, μελετάται η περίπτωση εκπόνησης και υλοποίησης από τον συγγραφέα του παρόντος άρθρου, ενός πολιτιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος (project). Ως βασικό ερέθισμα, χρησιμοποιήθηκε το παραμύθι, Ο μάγος του Οζ του Λ. Φρανκ Μπάουμ, ώστε να λειτουργήσει ως ένας κειμενικός – παραστασιακός κώδικας για την υλοποίηση ενός εκπαιδευτικού πολιτιστικού προγράμματος. Το παραμύθι λειτουργεί στο πλαίσιο υλοποίησης του project, ως εργαλείο που καταδεικνύει το υπόβαθρο της γλώσσας του θεάτρου (π.χ. το σώμα του λόγου, η τέχνη της υπόκρισης) συνδέοντάς το τόσο με τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους του Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Γ’ τάξη Δημοτικού όσο και με τους αντίστοιχους των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων (π.χ. Γλώσσα, Εικαστικά, Μουσική), οι οποίοι στη συγκεκριμένη περίπτωση «συνομιλούν» με την υποκριτική τέχνη και εν γένει, με την τέχνη του θεάτρου.

##plugins.themes.ekt-hometheme.article.details##
  • Rubrique
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων/εργαλείων
Biographie de l'auteur
Παναγιώτης Παπαναστασίου, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Panagiotis Papanastasiou est enseignant et théâtrologue. Il travaille dans des écoles primaires en tant qu'enseignant en Éducation Spéciale, tout en étant également formateur pour adultes. Il est titulaire de trois diplômes de premier cycle:

Communication, Médias & Culture, Université Panteion, 2009

Études Théâtrales, Université du Péloponnèse, 2014

Département de Pédagogie de l'Éducation Primaire, Université de Patras, 2021.

Il est également titulaire d'un diplôme de troisième cycle en: Communication & Médias de Masse: Études Cinématographiques & Culturelles, Université d'Athènes, 2016. Depuis 2020, il est doctorant au Département d'Études Théâtrales de l'Université du Péloponnèse. Ses articles et études ont été publiés en grec dans des livres, des volumes collectifs et des revues scientifiques, traitant de la relation entre les médias et la culture, ainsi que du théâtre et de l'éducation.