Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου (ΔΙΠΕ Χίου), εστιάζοντας στην αέναη επαγγελματική εξέλιξη και προσωπική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, εκδίδει το διεθνές ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης, "Εκπαιδευτικές Διαδρομές" (Educational Routes) σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ).
Υπεύθυνος έκδοσης, ο Ρες Ιωάννης (Προϊστάμενος Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου).
Το περιοδικό μας εκδίδεται 2 φορές το χρόνο (Μάρτιο και Σεπτέμβριο) και δημοσιεύει στην Ελληνική και Αγγλική πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες σχετικά με την Παιδαγωγική Επιστήμη και Εκπαίδευση σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Σκοπός του περιοδικού είναι η προαγωγή της επιστημονικής έρευνας θέματων που άπτονται της καθημερινής διδακτικής πράξης και εκπαιδευτικής διαδικασίας, με γνώμονα τη διεπιστημονικότητα, την αμεροληψία, τον κριτικό λόγο και την καινοτομία στη μεθοδολογική προσέγγισή τους.
Στο περιοδικό φιλοξενούνται μόνο πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες για εκπαιδευτικά θέματα που προάγουν τη γνώση και δεν έχουν υποβληθεί για δημοσίευση σε άλλο περιοδικό έντυπο ή ηλεκτρονικό.
Οι υποβληθείσες εργασίες υπόκειται σε αξιολόγηση ομοτίμων (μοντέλο "Διπλής Τυφλής Αξιολόγησης") και είναι:
Ερευνητικές (ποιοτικές έρευνες, ποσοτικές έρευνες, βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις) και
Θεωρητικές επιστημονικές μελέτες.
Επιπλέον, μπορούν να δημοσιεύονται χωρίς αξιολόγηση ομοτίμων, αλλά με απόφαση της συνακτικής επιτροπής μετά από έλεγχο, οι παρακάτω κατηγορίες άρθρων:
Σχόλια,
Κριτικές,
Βιβλιοπαρουσιάσεις,
Συνεντεύξεις,
Viewpoints,
Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων/δράσεων/εργαλείων
Τα επιστημονικά πεδία που διαπραγματεύεται το περιοδικό, αφορούν:
Καινοτόμες δράσεις στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο),
Θέματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών,
Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης,
Διαχείριση Σχολικής Ζωής,
Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση,
Εκπαιδευτική Ψυχολογία,
Αναπτυξιακή Ψυχολογία,
Ψυχολογία Ατομικών Διαφορών,
Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου,
Καινοτόμες Διδακτικές στο μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο,
Καινοτόμες Διδακτικές στο μάθημα της Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο,
Καινοτόμες Διδακτικές στις Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό Σχολείο,
Καινοτόμες Διδακτικές στο μάθημα των Ξένων Γλωσσών στο Δημοτικό Σχολείο,
Καινοτόμες Διδακτικές στο μάθημα των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο,
Εκπαίδευση και Ευρωπαϊκά Προγράμματα,
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση,
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση,
Αγωγή Υγείας,
Καινοτόμες πρακτικές στο Νηπιαγωγείο,
Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση,
Καλλιέργεια των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα,
Εκπαιδευτική Ηγεσία,
Ο Εκπαιδευτικός ως Επαγγελματίας,
Τέχνη και Εκπαίδευση,
Σχολικό κλίμα,
Ενερός Πολιτειότητα - Ενεργός Πολίτης,
Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση,
Σχολικός και Διαδικτυακός εκφοβισμός,
Συμπερίληψη-Διαφορετικότητα,
Λογοτεχνία για παιδιά και ενήλικες,
Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση,
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση,
Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.,
Εκπαιδευτική Ρομποτική,
Εκπαιδευτική έρευνα,
Οικονομικά της Εκπαίδευσης,
Ιστορία της Εκπαίδευσης,
Μουσεία και Εκπαίδευση,
Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης,
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση / Εκπαίδευση για την Αειφορία,
Ψυχική Υγεία - Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης -Ενίσχυση ψυχικής ανθεκτικότητας των εκπαιδευτικών,
Εκπαίδευση, Δια Βίου Μάθηση και Ανθρώπινο Κεφάλαιο,
Μεταναστετυτικός και προσφυγικός μαθητικός πληθυσμός
και άλλες όμορες επιστημονικές περιοχές.
Για υποβολή εργασιών:
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/edro/information/authors
Ανακοινώσεις
Έναρξη υποβολής εργασιών στο Διεθνές ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης "Εκπαιδευτικές Διαδρομές" (Educational Routes) της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου
2024-01-17
Οι πρωτότυπες εργασίες (θεωρητικές επιστημονικές μελέτες και έρευνες), υποβάλλονται στο περιοδικό μας καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Τρέχον τεύχος
Τόμ. 1 Αρ. 1 (2024): Εκπαιδευτικές Διαδρομές
Δημοσιευμένα: 09-10-2024
Aγαπητοί αναγνώστες,
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου (ΔΙΠΕ Χίου), ανακοινώνει την έκδοση του 1ου Τεύχους του Διεθνούς Επιστημονικού Περιοδικού ανοιχτής πρόσβασης, "Εκπαιδευτικές Διαδρομές" ("Educational Routes").
Περιλαμβάνει 14 πρωτότυπες επιστημονικές εργασίες που καλύπτουν πεδία μείζονος ενδιαφέροντος για εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και καθέναν που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ευχαριστούμε θερμά τους συγγραφείς και τους κριτές για τη συμβολή τους στο εν λόγω εγχείρημα.
Γιάννης Ρες
Προϊστάμενος Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου
Πλήρες τεύχος
Πρωτότυπα Επιστημονικά Άρθρα
Συναισθηματική Νοημοσύνη, Ακαδημαϊκή εξουθένωση και Ακαδημαϊκή δέσμευση σε φοιτητές & φοιτήτριες Ειδικής Αγωγής
Αθηνά Δανιηλίδου, Μαρία Πλατσίδου, Ειρήνη Κασάπογλου
Η επαγγελματική ταυτότητα του/της εκπαιδευτή/τριας της σύγχρονης ευάλωτης ετερότητας: δομικά στοιχεία, διαμόρφωση και ιδιαιτερότητες
Αναστασία Κεφαλά, Μαρία Πλατσίδου
Ο ρόλος των προϊσταμένων νηπιαγωγών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, υπό το πρίσμα της VUCA (ασταθούς, αβέβαιης, πολύπλοκης και ασαφούς) ηγεσίας.
Ζωή Σιδηροπούλου, Στεργιανή Γκιαούρη
Άγχος, στρες, κατάθλιψη και ακαδημαϊκή επίδοση φοιτητών/τριών -Αντιλήψεις φοιτητών/τριών από το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας
Βασιλική Σ. Φωτοπούλου, Μαρία Φρούντα, Χρύσα Ρέτση
Η υποστήριξη της παραγωγής γραπτού λόγου από την εργαζόμενη μνήμη
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΝΑΚΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΗΜΑΚΟΣ