Χαρτογράφηση των εργαστηρίων/οργανισμών Νεανικού Θεάτρου στην Κύπρο


Δημοσιευμένα: Nov 20, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
Νεανικό Θέατρο Κύπρος έφηβοι μη τυπική εκπαίδευση
Ελένη Πολυβίου
Περίληψη

Το παρόν άρθρο παρουσιάζει τα αποτελέσματα πρωτογενούς έρευνας που διεξήχθη στην Κύπρο κατά το διάστημα 2019-2020 και αποτελεί μέρος της διδακτορικής διατριβής της γράφουσας. Σκοπός της έρευνας ήταν να σκιαγραφήσει τη συνολική εικόνα των οργανισμών που δραστηριοποιούνταν στην Κύπρο στον τομέα του Νεανικού Θεάτρου κατά τα έτη 2017-2020, έτσι ώστε τα αποτελέσματά της να ενταχθούν στο γενικότερο γεωγραφικό πλαίσιο το οποίο εξετάζει η διατριβή. Στην έρευνα καταγράφονται οι στόχοι των προγραμμάτων Νεανικού Θεάτρου, η σύνθεση των οργανισμών και οι θεατρικές δραστηριότητες που γίνονται στο πλαίσιο της δράσης τους. Επιπλέον, εξετάζεται κατά πόσο τα προγράμματα αυτά καταλήγουν στο ανέβασμα θεατρικής παράστασης και σε ποιο βαθμό συμμετέχουν οι έφηβοι στις διάφορες πτυχές της διαδικασίας. Ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική Αρθρογραφία
Λήψεις
Βιογραφικό Συγγραφέα
Ελένη Πολυβίου

Η Έλενα Πολυβίου είναι φιλόλογος και εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο Εφαρμοσμένο Δράμα (Πανεπιστήμιο Exeter) και υποψήφια διδάκτωρ στην εκπαίδευση με κατεύθυν­ση το θέατρο (Πανεπιστήμιο Frederick). Στη διάρκεια της πολύχρονης εμπειρίας της, έχει διοργανώσει σεμινάρια, εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά, νέους, ενήλικες και έχει εφαρμόσει προγράμματα κοινωνικής παρέμβα­σης σε ομάδες νέων με παραβατική συμπεριφορά, στις φυλακές, σε άτομα τρίτης ηλικίας, ΑμεΑ και μετανάστες. Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε συνέδρια και ως εμ­ψυχώτρια του εργαστηρίου στην 8η Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Θέατρο. Είναι πρόεδρος του Ιδρύματος Motivation in Arts (MiA) και ιδρυτικό μέλος της Θεατρικής Σκηνής «Παρέμβασις». Είναι επίσης μέλος των εκπαιδευτών του Κυπριακού Συμβουλίου Νεολαίας και συντονίστρια της ομάδας έρευνας του Κυπριακού Κέντρου Θεάτρου Assitej Cyprus.

Αναφορές
Αυδή, Α., & Χατζηγεωργίου, Μ. (2007). Η τέχνη του δράματος στην εκπαίδευση. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Γραμματάς, Θ. (2003). Θέατρο και παιδεία. Αθήνα: Ιδιωτική έκδοση.
Γραμματάς, Θ. (2014). Θέατρο για ανηλίκους θεατές. Ανακτήθηκε στις 15/3/2020 από: https://tinyurl.com/5drznasy
Κυριαζή, Νότα. (1998). Η κοινωνιολογική Έρευνα. Η κριτική επισκόπηση μεθόδων και & Τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις.
Παπαναστασίου Έλενα Κ., Κωνσταντίνος Παπαναστασίου. (2016) Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας, Γ' Έκδοση. Λευκωσία: Ιδιωτική.
Πίγκου-Ρεπούση, Μ. (2019). Εκπαιδευτικό Δράμα: Από το θέατρο στην εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Καστανιώτη.
Burton, B. (2002). Staging the transitions to maturity: Youth theater and the rites of passage through adolescence. Youth Theatre Journal, 16(1), 63-70.
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2008). The Methodology of Educational Research. Athens: Metaichmio.
Hughes, J., & Wilson, K. (2004). Playing a part: the impact of youth theatre on young people's personal and social development. Research in Drama Education, 9(1), 57-72.
Larson, R. W., & Brown, J. R. (2007). Emotional development in adolescence: What can be learned from a high school theater program?. Child development, 78(4), 1083-1099.
Neelands, J. (2008, May). Essentially youth theatre. Στο NAYAD Starting the Debate Seminar, 10 Μαΐου.
Nicholson, H. (2005). Applied Drama: the Gift of Theatre. Floundmills: Palgrave Macmillan.
O' Neil, C. (1995). Drama worlds. A framework for process drama. Portsmouth, NH: Heinemann
Rhona, D. NAYD (2009). Centre Stage +10¨: A Report on Youth Theatre in Ireland. Retrieved from: https://www.youththeatre.ie/content/files/CENTRE-STAGE-10-FULL.pdf
Rhona, D. NAYD (2019). Centre Stage +20¨: A Report on Youth Theatre in Ireland. Retrieved from https://www.youththeatre.ie/content/files/CENTRE-STAGE-20-FULL_2021-01-26-154903.pdf
Richardson, M. (2015). Youth theatre: Drama for life. Routledge.
Schechner, R. (2017). Performance studies: An introduction. Routledge.
National Association of Youth Theatres (n.d.). Our definition of youth theatre. Retrieved from https://www.nayt.org.uk/definition_principles
Vettraino, E., Linds, W. & Jindal-Snape, D. (2017). Embodied voices: using applied theatre for co-creation with marginalised youth. Emotional and Behavioural Difficulties, 22(1), 79-95.