ΑΠΟ ΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ


Δημοσιευμένα: Οκτ 8, 2018
Λέξεις-κλειδιά:
άλγεβρα γραμμικές συναρτήσεις λεκτικά προβλήματα γραφικές αναπαραστάσεις δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Ειρήνη Μικρώνη (Eirini Mikroni)
Κώστας Ζαχάρος (Kostas Zacharos)
Βασίλης Κόμης (Vasilis Komis)
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανιχνεύσει τις ικανότητες μαθητών και μαθητριών της Λ' Τάξης Λυκείου να αντιστοιχίζουν λεκτικά προβλήμα­ τα σε μαθηματικά μοντέλα που τα περιγράφουν (στη περίπτωση μας μορφές γραμμικών συναρτήσεων).

Η έρευνα είναι μια μελέτη περίπτωσης. Το δείγμα της αποτέλεσαν 25 μαθητές και μαθήτριες της Α' Λυκείου, που συμμετείχαν σε ατομικές συνεντεύξεις. Από τα υποκείμενα της έρευνας μας ζητήθηκε να μεταφέρουν λεκτικά προ­ βλήματα σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.

Η ανάλυση των εμπειρικών δεδομένων βασίστηκε σε ποσοτικές προσεγγί­ σεις, καθώς και σε ποιοτική ανάλυση των στρατηγικών που επιλέγονται για το μετασχηματισμό των λεκτικών προβλημάτων σε αλγεβρικούς τύπους και γραφικές αναπαραστάσεις.

Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη επεξεργασίας ενός διδακτικού προγράμ­ ματος με έμφαση στην επίλυση προβλημάτων και στην ανάπτυξη της ικα­ νότητας μετάφρασης λεκτικά διατυπωμένων προβλημάτων σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ειρήνη Μικρώνη (Eirini Mikroni), Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστήμιο Πατρών
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια
Κώστας Ζαχάρος (Kostas Zacharos), Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστήμιο Πατρών
Επίκουρος Καθηγητής
Βασίλης Κόμης (Vasilis Komis), Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστήμιο Πατρών
Επίκουρος Καθηγητής
Αναφορές
Bell, Α., Brekke, G., & Swan, M. (1987). Diagnostic teaching: 4 graphical interpretations. Mathematics Teaching, 119, 56-60.
Dowling, P. (1998). The Sociology of Mathematics Education. Mathematical Myths/Pedagogic Texts, London: Falmer Press.
Dowling, P. (2001). Mathematics Education in Late Modernity: Beyond Myths and Fragmentation. In B. Atweh, H. Forgasz & B. Nebres (Eds.), Sociocultural Research on Mathematics Education (pp. 19-36), Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, ZLondon.
Freudenthal, Η. (1983). Didactical Phenomenology of Mathematical Structures. D. Reidel Publishing Company, Dordrecht, Boston, Lancaster.
Gravemeijer, Κ. (1997). Commentary solving word problems: a case of modeling? Learning and Instruction, 7(4), 389-397.
Greer, B. (1997). Modelling reality in the mathematics classroom: The case of word problems. Learning and Instruction, 7, 293-307.
Hines, E. (2002). Developing the Concept of Linear Function: One Student's Experiences With Dynamic Physical Models, Journal of Mathematical Behavior, 20, 337-361.
Kaput, J. (1987). Representation Systems and Mathematics. In C. Janvier (Ed.), Problems of Representation in the Teaching and Learning of Mathematics (pp. 19-26), Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.
Kaput, J. (1991). Notations and representations as mediators of constructive processes. In E.Von Glasersfeld (Ed.) Radical constructivism in mathematics education (pp. 53-74), Kluwer Academic Publishers.
Kerslake, D. (1981). Graphs. In K. M. Hart (Ed.), Children's Understanding of Mathematical Concepts (pp. 11-16), John Murray, London.
Komis, V., Lavidas, K., Papageorgiou, V., Zacharos, K. & Politis, P. (2006). L'enseignement du tableur au collège en Grèce : étude de cas et implications pour une approche interdisciplinaire In Pochon L.-O., Bruillard E. & Maréchal Α., Apprendre (avec) les logiciels: Entre apprentissages scolaires et pratiques professionnelles (pp. 253-260), Neuchate- Lyon : IRDP - INRP.
Lesh, R., Post, T., & Behr, M. (1987). Representations and Translations Among Representations in Mathematics Learning and Problem Solving. In C. Janvier (Ed.), Problems of Representation in the Teaching and Learning of Mathematics (pp.33-40). Hillsdale Erlbaum.
Mevarech, Z. R, & Kramarsky, B. ( 1997). From verbal descriptions to graphic representations: stability and change in students' alternative conceptions. Educational Studies in Mathematics, 32, 229-263.
Molyneux-Hodgson, S., Rojano, T, Sutherland R., & Ursini, S. (1999). Mathematical Modelling: The Interaction of Culture and Practice, Educational Studies in Mathematics, 39, 167-183.
Moschkovich, J., Schoenfeld, A. H., & Arcavi, A. (1993). Aspects of understanding: On multiple perspectives and representations of inear relations and connections among them. In Τ A. Romberg, E. Fennema, & Τ. P. Carpenter (Eds.), Integrating research on the graphical representation of functions (pp. 69-100), Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, NY.
Saljo, R. (1991). Learning and Mediation: Fitting Reality into a Table. Learning and Instruction, 1(3), 261-272.
Schorr, R. Y. (2003). Motion, speed, and other ideas that "should be put in books". Journal
of Mathematical Behavior, 22, 467-779.
Wubbels, T., Korthagen, F, & Broekman, H. (1997). Preparing Teachers for Realistic Mathematic Education. Educational Studies in Mathematics, 32, 1-28.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)