| More

ΑΠΟ ΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ

Views: 146 Downloads: 171
Ειρήνη Μικρώνη (Eirini Mikroni), Κώστας Ζαχάρος (Kostas Zacharos), Βασίλης Κόμης (Vasilis Komis)

Περίληψη


Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανιχνεύσει τις ικανότητες μαθητών και μαθητριών της Λ' Τάξης Λυκείου να αντιστοιχίζουν λεκτικά προβλήμα­ τα σε μαθηματικά μοντέλα που τα περιγράφουν (στη περίπτωση μας μορφές γραμμικών συναρτήσεων).

Η έρευνα είναι μια μελέτη περίπτωσης. Το δείγμα της αποτέλεσαν 25 μαθητές και μαθήτριες της Α' Λυκείου, που συμμετείχαν σε ατομικές συνεντεύξεις. Από τα υποκείμενα της έρευνας μας ζητήθηκε να μεταφέρουν λεκτικά προ­ βλήματα σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.

Η ανάλυση των εμπειρικών δεδομένων βασίστηκε σε ποσοτικές προσεγγί­ σεις, καθώς και σε ποιοτική ανάλυση των στρατηγικών που επιλέγονται για το μετασχηματισμό των λεκτικών προβλημάτων σε αλγεβρικούς τύπους και γραφικές αναπαραστάσεις.

Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη επεξεργασίας ενός διδακτικού προγράμ­ ματος με έμφαση στην επίλυση προβλημάτων και στην ανάπτυξη της ικα­ νότητας μετάφρασης λεκτικά διατυπωμένων προβλημάτων σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.


Λέξεις κλειδιά


άλγεβρα; γραμμικές συναρτήσεις; λεκτικά προβλήματα; γραφικές αναπαραστάσεις; δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF

Αναφορές


Bell, Α., Brekke, G., & Swan, M. (1987). Diagnostic teaching: 4 graphical interpretations. Mathematics Teaching, 119, 56-60.

Dowling, P. (1998). The Sociology of Mathematics Education. Mathematical Myths/Pedagogic Texts, London: Falmer Press.

Dowling, P. (2001). Mathematics Education in Late Modernity: Beyond Myths and Fragmentation. In B. Atweh, H. Forgasz & B. Nebres (Eds.), Sociocultural Research on Mathematics Education (pp. 19-36), Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey, ZLondon.

Freudenthal, Η. (1983). Didactical Phenomenology of Mathematical Structures. D. Reidel Publishing Company, Dordrecht, Boston, Lancaster.

Gravemeijer, Κ. (1997). Commentary solving word problems: a case of modeling? Learning and Instruction, 7(4), 389-397.

Greer, B. (1997). Modelling reality in the mathematics classroom: The case of word problems. Learning and Instruction, 7, 293-307.

Hines, E. (2002). Developing the Concept of Linear Function: One Student's Experiences With Dynamic Physical Models, Journal of Mathematical Behavior, 20, 337-361.

Kaput, J. (1987). Representation Systems and Mathematics. In C. Janvier (Ed.), Problems of Representation in the Teaching and Learning of Mathematics (pp. 19-26), Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum.

Kaput, J. (1991). Notations and representations as mediators of constructive processes. In E.Von Glasersfeld (Ed.) Radical constructivism in mathematics education (pp. 53-74), Kluwer Academic Publishers.

Kerslake, D. (1981). Graphs. In K. M. Hart (Ed.), Children's Understanding of Mathematical Concepts (pp. 11-16), John Murray, London.

Komis, V., Lavidas, K., Papageorgiou, V., Zacharos, K. & Politis, P. (2006). L'enseignement du tableur au collège en Grèce : étude de cas et implications pour une approche interdisciplinaire In Pochon L.-O., Bruillard E. & Maréchal Α., Apprendre (avec) les logiciels: Entre apprentissages scolaires et pratiques professionnelles (pp. 253-260), Neuchate- Lyon : IRDP - INRP.

Lesh, R., Post, T., & Behr, M. (1987). Representations and Translations Among Representations in Mathematics Learning and Problem Solving. In C. Janvier (Ed.), Problems of Representation in the Teaching and Learning of Mathematics (pp.33-40). Hillsdale Erlbaum.

Mevarech, Z. R, & Kramarsky, B. ( 1997). From verbal descriptions to graphic representations: stability and change in students' alternative conceptions. Educational Studies in Mathematics, 32, 229-263.

Molyneux-Hodgson, S., Rojano, T, Sutherland R., & Ursini, S. (1999). Mathematical Modelling: The Interaction of Culture and Practice, Educational Studies in Mathematics, 39, 167-183.

Moschkovich, J., Schoenfeld, A. H., & Arcavi, A. (1993). Aspects of understanding: On multiple perspectives and representations of inear relations and connections among them. In Τ A. Romberg, E. Fennema, & Τ. P. Carpenter (Eds.), Integrating research on the graphical representation of functions (pp. 69-100), Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, NY.

Saljo, R. (1991). Learning and Mediation: Fitting Reality into a Table. Learning and Instruction, 1(3), 261-272.

Schorr, R. Y. (2003). Motion, speed, and other ideas that "should be put in books". Journal

of Mathematical Behavior, 22, 467-779.

Wubbels, T., Korthagen, F, & Broekman, H. (1997). Preparing Teachers for Realistic Mathematic Education. Educational Studies in Mathematics, 32, 1-28.


Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2018 Eirini Mikroni, Kostas Zacharos, Vasilis Komis

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδειαCreative Commons Attribution 4.0 International License.