ΑΠΟ ΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ
Abstract
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να ανιχνεύσει τις ικανότητες μαθητών και μαθητριών της Λ' Τάξης Λυκείου να αντιστοιχίζουν λεκτικά προβλήμα τα σε μαθηματικά μοντέλα που τα περιγράφουν (στη περίπτωση μας μορφές γραμμικών συναρτήσεων).
Η έρευνα είναι μια μελέτη περίπτωσης. Το δείγμα της αποτέλεσαν 25 μαθητές και μαθήτριες της Α' Λυκείου, που συμμετείχαν σε ατομικές συνεντεύξεις. Από τα υποκείμενα της έρευνας μας ζητήθηκε να μεταφέρουν λεκτικά προ βλήματα σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.
Η ανάλυση των εμπειρικών δεδομένων βασίστηκε σε ποσοτικές προσεγγί σεις, καθώς και σε ποιοτική ανάλυση των στρατηγικών που επιλέγονται για το μετασχηματισμό των λεκτικών προβλημάτων σε αλγεβρικούς τύπους και γραφικές αναπαραστάσεις.
Η έρευνα αναδεικνύει την ανάγκη επεξεργασίας ενός διδακτικού προγράμ ματος με έμφαση στην επίλυση προβλημάτων και στην ανάπτυξη της ικα νότητας μετάφρασης λεκτικά διατυπωμένων προβλημάτων σε τυποποιημένο μαθηματικό λόγο.
Article Details
- Come citare
-
Μικρώνη (Eirini Mikroni) Ε., Ζαχάρος (Kostas Zacharos) Κ., & Κόμης (Vasilis Komis) Β. (2018). ΑΠΟ ΤΑ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (1), 40–62. https://doi.org/10.12681/enedim.18763
- Sezione
- Άρθρα
TQuesto lavoro è fornito con la licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 Internazionale.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.