“Αυτός είμαι εγώ”: Η χρήση της κούκλας στη διδασκαλία των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο – Μια πολιτισμικά ανταποκρινόμενη προσέγγιση

Περίληψη
Στην παρούσα εργασία μελετάται η αξιοποίηση της κούκλας ως διαμεσολαβητικό εργαλείο στη διδασκαλία των μαθηματικών σε νήπια Ρομά ως προς τη συμμετοχή, την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη μαθηματικών εννοιών, σε ένα πλαίσιο πολιτισμικά ανταποκρινόμενης διδασκαλίας. Αρχικά, διερευνήθηκαν οι μαθησιακές ανάγκες και το προφίλ επτά Ρομά νηπίων, στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση δραστηριοτήτων που βασίζονται στην αξιοποίηση πόρων γνώσης των παιδιών. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν ότι η χρήση της κούκλας αύξησε το κίνητρο συμμετοχής των παιδιών στην επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη της μαθηματικής κατανόησης και σκέψης. Παράλληλα, αναγνωρίστηκε και ενισχύθηκε η πολιτισμική ταυτότητα των Ρομά νηπίων, αξιοποιώντας τη μητρική τους γλώσσα και τα βιώματά τους από την καθημερινή ζωή.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Χρυσικού Β., Βίτσιου Μ., & Μητροπούλου Κ. (2025). “Αυτός είμαι εγώ”: Η χρήση της κούκλας στη διδασκαλία των μαθηματικών στο νηπιαγωγείο – Μια πολιτισμικά ανταποκρινόμενη προσέγγιση. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (18 & 19), 93–113. ανακτήθηκε από https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/37927
- Ενότητα
- Άρθρα

Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.