Ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας σε φορητές συσκευές για την ανάπτυξη της χωρικής ικανότητας των νηπίων με τη χρήση χάρτη
Resumen
Ο προσανατολισμός και η μετακίνηση στο χώρο έχουν καθοριστική σημασία για τον άνθρωπο. O άνθρωπος, μετακινείται καθημερινά σε γνωστές και άγνωστες διαδρομές στις οποίες χρησιμοποιεί χωρικές πληροφορίες. Η ανάπτυξη της χωρικής ικανότητας των νηπίων έχει σημαντικές θετικές συνέπειες για την γνωστική τους ανάπτυξη γενικότερα και τις μελλοντικές επιδόσεις τους στα πεδία STEAM. Επίσης, μια από τις τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιούν οι ηλεκτρονικές φορητές συσκευές (ταμπλέτες και κινητά τηλέφωνα) είναι η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality - AR), η οποία αξιοποιεί την αυτόματη εύρεση της τοποθεσίας του χρήστη προβάλλοντας του εξατομικευμένες πληροφορίες στην οθόνη της συσκευής του ανάλογα με το συγκείμενο και τις πληροφορίες κατάστασης του χρήστη. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζονται δυο ερευνητικές διδακτικές παρεμβάσεις με βάση το χάρτη και την AR για φορητές συσκευές στις οποίες μελετήθηκε επίδραση της χρήσης τους στην ανάπτυξη της χωρικής ικανότητας προσανατολισμού των νήπιων. Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και δείχνουν πως τέτοιες εφαρμογές όταν είναι κατάλληλα σχεδιασμένες μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χωρικής σκέψης καθώς επίσης και την ανάγνωση και χρήση του χάρτη από τα νήπια.
Article Details
- Cómo citar
-
Μαρκούζης Δ., & Φεσάκης Γ. (2023). Ανάπτυξη ψηφιακών παιχνιδιών επαυξημένης πραγματικότητας σε φορητές συσκευές για την ανάπτυξη της χωρικής ικανότητας των νηπίων με τη χρήση χάρτη. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (17). Recuperado a partir de https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/enedim/article/view/32330
- Sección
- Άρθρα
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.