ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Résumé
Στο παρόν άρθρο παρουσιάζεται έρευνα που στοχεύει στη μελέτη του διδακτικού σχεδιασμού και της πρακτικής μιας εκπαιδευτικού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (της Ελένης) μέσα από το θεωρητικό πλαίσιο της Θεωρίας Διδακτικής Τεκμηρίωσης. Η έρευνα έλαβε χώρα εντός του ερευνητικού προγράμματοςPREMaTT, το οποίο εστίαζε στον συνεργατικό σχεδιασμό πόρων μιας ομάδας εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εισαγωγή της άλγεβρας στη διδασκαλία μέσα από τον κύκλο συναντήσεις επαγγελματικής ανάπτυξης-σχεδιασμός-εφαρμογή-αναστοχασμός. Παράλληλα, μελετήθηκαν οι συζητήσεις που έλαβαν χώρα στο πλαίσιο των συναντήσεων της ομάδας ώστε να εντοπιστούν τα κύρια ζητήματα που αναδύθηκαν και να εξεταστεί η πιθανή επιρροή τους στον διδακτικό σχεδιασμό και την πρακτική της Ελένης αλλά και ενδείξεις επαγγελματικής μάθησης. Η ανάλυση ανέδειξε ότι τα κύρια ζητήματα των συναντήσεων αυτών, όπως για παράδειγμα η έννοια της μεταβλητής και ο τρόπος εισαγωγής της στη διδασκαλία, επηρέασαν τη διαδικασία διδακτικής τεκμηρίωσης της Ελένης εντός και εκτός τάξης φέρνοντας στην επιφάνεια την πολυπλοκότητα της διδακτικής αξιοποίησης της ψηφιακής τεχνολογίας στη διδασκαλία της άλγεβρας. Στα αποτελέσματα καταγράφονται επίσης ενδείξεις επαγγελματικής μάθησης της εκπαιδευτικού αναφορικά με την εισαγωγή της άλγεβρας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Article Details
- Comment citer
-
Κατσομήτρος (Sotirios Katsomitros) Σ., & Ψυχάρης (Giorgios Psycharis) Γ. (2021). ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΑΛΓΕΒΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ. Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών, (15), 60–80. https://doi.org/10.12681/enedim.20943
- Rubrique
- Νέοι Ερευνητές
Ce travail est disponible sous la licence Creative Commons Attribution 4.0 International .
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons BY και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση.