ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ


Αντωνία Πετρίδου (Antonia Petridou)
Résumé

Η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη μελέτη των δυνατοτήτων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα μαθηματικά, στο πλαίσιο μιας κοινότητας πρακτικής, η οποία συγκροτήθηκε και λειτούργησε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018, σε ένα πειραματικό σχολείο της Βόρειας Ελλάδας. Στην κοινότητα πρακτικής συμμετείχαν 10 εκπαιδευτικοί και δύο ερευνητές της διδακτικής των μαθηματικών. Για τη ‘μελέτη περίπτωσης’ της κοινότητας πρακτικής αξιοποιήθηκε η θεωρία του Wenger. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η συνεργασία με τους ερευνητές και με την εκπαιδευτικό-ερευνήτρια, που λειτούργησε ως διευκολύντρια (facilitator) στο πεδίο, διευκόλυνε τον αναστοχασμό των εκπαιδευτικών, έδωσε διεξόδους στους προβληματισμούς και τα διδακτικά διλήμματα που καθημερινά αντιμετώπιζαν κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών.

Article Details
  • Rubrique
  • Νέοι Ερευνητές
Téléchargements
Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.
Biographie de l'auteur
Αντωνία Πετρίδου (Antonia Petridou), Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

 Εκπαιδευτικός 1ου Πειραματικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης

Références
Goodchild, S., Fuglestad, A. B., & Jaworski, B. (2013). Critical alignment in inquiry-based practice in developing mathematics teaching. Educational Studies in Mathematics, 84(3), 393–412.
Goos, M., Dole, S. & Geiger, V. (2011). Improving numeracy education in rural schools:a professional development approach, Math Ed Res , 23, 129–148. DOI:10.1007/s13394-011-0008-1
Goos, M. (2014). Researcher–teacher relationships and models for teaching development in mathematics education. ZDM, 46(2), 189–200. doi:10.1007/s11858-013-0556-9.
Jaworski, B. (2005). Learning communities in mathematics: creating an inquiry community between teachers and didacticians. Research in Mathematics Education, 7(1), 101–119.
Jaworski, B. (2006). Theory and practice in mathematics teaching development: critical inquiry as a mode of learning in teaching.Journal of Mathematics Teacher Education, 9(2), 187–211.
Jaworski, B. (2012). Mathematics teaching development as a human practice: identifying and drawing the threads. ZDM - The International Journal on Mathematics Education, 44, 613–625.
Krainer, K. (2008). Individuals, teams, communities and networks: Participants and ways of participation in mathematics teacher education. In K. Krainer and T. Wood (Eds.) Participants in mathematics teacher education (pp.1–10). Rotterdam: Sense Publishers. Ανακτήθηκε από https://www.sensepublishers.com/media/1083-the-handbook-ofmathematics- teacher-education-volume-3.pdf
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated learning: legitimate peripheral participation. Cambridge, Cambridge University Press.
Robutti, O., Cusi, A., Clark ‑Wilson, A., Jaworski, B., Chapman, O., Esteley,C., Goos, m., Isoda, M., & Joubert, M.(2016). ICME international survey on teachers working and learning through collaboration: June 2016.ZDM Mathematics Education, 48:651–690. DOI 10.1007/s11858-016-0797-5
Sakonidis, C., & Potari, D. (2014). Mathematics teacher educators’/researchers’ collaboration with teachers as a context for professional learning. ZDM, 46(2), 293–304. doi:10.1007/s11858-014-0569-z.
Sztajn, P., Hackenberg, A., White D.Y. & Allexsaht-Snider M. ( 2007). Mathematics professional development for elementary teachers: Building trust within a school –based mathematics education community . Teaching and Teacher Education, 23(6), 970-984.
Wells, G.(1999). Dialogic Inquiry: Towards a Sociocultural Practice and Theory of Education. Cambridge: Cambridge University Press.
Wenger, E. (1998). Communities of practice: learning, meaning, and identity. Cambridge University Press