Evaluation of ground information with respect to EPB tunnelling for the Thessaloniki metro, Greece


Δημοσιευμένα: janv. 1, 2007
Λέξεις-κλειδιά:
σήραγγες ΤΒΜ
P. G. Marinos
M. Novack
M. Benissi
G. Stoumpos
M. Panteliadou
D. Papouli
V. Marinos
K. Korkaris
Περίληψη

Ο Μητροπολιτικός σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης αποτελείται από δύο παράλληλες σήραγγες διαμέτρου ~6 m και μήκους ~8 km η κάθε μία και περιλαμβάνει 13 σταθμούς. Η γεωλογία του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από την παρουσία νεογενών και τεταρτογενών αποθέσεων. Ο κύριος σχηματισμός της περιοχής του έργου είναι μία σειρά πολύ στιφρών έως σκληρών ερυθρών αργίλων ανωμειοκαινικής-πλειοκαινικής ηλικίας. Σχηματισμοί του Τεταρτογενούς που έχουν αποτεθεί πάνω σε αυτές τις αργίλους συνίστανται από αργιλώδεις-ιλυώδεις άμμους ή/και χάλικες. Το πρόγραμμα γεωερευνητικών εργασιών περιελάμβανε έναν σημαντικό αριθμό δειγματοληπτικών γεωτρήσεων, επί τόπου και εργαστηριακών δοκιμών. Τα στοιχεία του γεωερευνητικού προγράμματος αξιολογήθηκαν ώστε να κατανοηθεί καλύτερα το γεωλογικό προσομοίωμα της περιοχής του έργου και να διακριτοποιηθούν ζώνες με βάση τη συμπεριφορά των γεωυλικών κατά τη διάνοιξη της σήραγγας με μηχάνημα ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ). Όσον αφορά το μηχάνημα διάνοιξης, η επιλογή ενός μηχανήματος εδαφικής εξισορροπητικής πίεσης (ΕΡΒΜ) φαίνεται να είναι εύλογη τόσο από πλευράς ευστάθειας όσο και από πλευράς ρυθμού προχώρησης. Η επιλογή αυτή υπαγορεύεται από τα χαρακτηριστικά του εδάφους για την κάλυψη όλων των αντικειμενικών σκοπών όπως ο έλεγχος των καθιζήσεων και εδαφικών μετακινήσεων, η διατήρηση της στάθμης του υπόγειου νερού αλλά και η ικανοποιητική προχώρηση των σηράγγων

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • New Technologies in Geophysical and Geological Research
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Anonymous, 2005. Closed-face tunnelling machines and ground stability, British Tunnelling Society (Closed-Face Working Group) in association with the Institution of Civil Engineers, Thomas Telford Publishing, London, 77pp.
Bell, F.G., 2000. Engineering properties of soils and rocks, Blackwell Science Ltd, Oxford, 482pp.
Geodata S.p.A., 1995. Report: Review of alternative construction methods and feasibility of proposed methods for constructing Attiko Metro Extension of Line 3 to Egaleo, Attiko Metro S.A., 191-193, Messogion Ave., 11525 Athens, Greece.
Herrenknecht, AG, unknown. Pioneering tunnelling technology for underground transport systems. (Brochure).
Kavvadas, M.J., 2005. Personal communication-material for the lectures of the module 'Foundations', National technical University of Athens, Iroon Politechniou 9, 15780 Zografou, Greece, (in Greek)
Langmaack, L., 2002. Soil conditioning for TBM-Chances and limits: Journées d'études internationals de Toulouse-Undergroundworks : Living structures, AFTES.
Terzaghi, K., Peck, R.B., and Mesri G., 1996. So/7 mechanics in engineering practice, John Wiley & Sons INC, New York, NY, 549pp.
Thewes, M., and Burger W., 2004. Clogging risks for TBM drives in clay, Tunnels & Tunnelling International, June 2004, 28-31.
Τα περισσότερο διαβασμένα άρθρα του ίδιου συγγραφέα(s)