Τι είναι το θέμα; Οι παραλλαγές της Θεματικής Ανάλυσης στην εκπαιδευτική έρευνα
Περίληψη
Στο άρθρο αυτό επιχειρείται να απαντηθεί στο ερώτημα «τί είναι το θέμα» όταν κάνουμε Θεματική Ανάλυση (ΘΑ). Το επιχείρημα έχει οργανωθεί σε τρία μέρη: Αρχικά αναλύεται κριτικά η αναστοχαστική ΘΑ την οποία προτείνουν οι Virginia Braun και η Victoria Clarke, θεωρία από την οποία αντλούν οι περισσότερες εκπαιδευτικές έρευνες. Στη συνέχεια αναπτύσσεται το κριτικό σχόλιο ότι για τους τους Braun – Clarke τα κριτήρια της συγκρότησης των θεμάτων επαφίενται στην αναστοχαστική ικανότητα του/της ερευνητή/τριας με αποτέλεσμα να χάνεται από την μεθοδολογική οπτική το πλαίσιο της δικαιολόγησης.Επίσης, κατά την αναλυτική διαδικασία υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ αναλυτικού επιπέδου και βαθμού αφαίρεσης. Στο άρθρο υποστηρίζεται μια εναλλακτική εκδοχή της ΘΑ, η οποία αφενός ξεπερνά τα παραπάνω προβλήματα και, αφετέρου, αντλεί από πιο ρεαλιστικές επιστημολογίες (Κριτικό Ρεαλισμό και Ανάλυση Κοινωνικών Δικτύων). Τέλος, στο άρθρο παρουσιάζεται μια παραγωγικού (deductive) τύπου ΘΑ, καθώς στο πλαίσιό της, ο βαθμός αφαίρεσης των θεμάτων εξαρτάται από το βιβλίο κωδίκων (codebook) που υιοθετείται.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Χριστοδούλου Μ. (2022). Τι είναι το θέμα; Οι παραλλαγές της Θεματικής Ανάλυσης στην εκπαιδευτική έρευνα. Έρευνα στην Εκπαίδευση, 11(1), 144–166. https://doi.org/10.12681/hjre.30483
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 1 (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Τα πνευματικά δικαιώματα των άρθρων του περιοδικού ανήκουν στους συγγραφείς. Τα άρθρα διατίθενται με άδειες Creative Commons CC-BC-SA 4.0