Teachers' perspectives on the adoption of a Chatbot in the teaching and learning process
Περίληψη
Chatbots are programs that, with respect to the principles of Artificial Intelligence, have the ability to engage in a conversation either through the use of text messages or through oral speech and offer services such as assisting program users, guiding web visitors, customer service, product advertising, or even answering questions about a specific subject matter. Considering the usefulness and proven benefits of Chatbots in numerous areas of daily life, a careful study, regarding the utilization / adoption of Chatbots in the teaching/learning process, is necessary. The introduction of Chatbots in the field of education, attributing to them the role of a teacher assistant who, on the one hand, will be available 24/7 to the students, supporting the learning process and answering their questions and, on the other hand, improving the working conditions of teachers, offering them more free time and the opportunity to add more quality features to their teaching work, constitutes a great challenge. In that context, the results of a relative research are presented, where teachers in secondary education after having tested Chatbots at a pilot stage, express their opinions.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Dimitriadis, G., & Koskinas, K. (2023). Teachers’ perspectives on the adoption of a Chatbot in the teaching and learning process. Homo Virtualis, 6(1), 48–71. https://doi.org/10.12681/homvir.35965
- Ενότητα
- Ερευνητικές Εργασίες
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης.
Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς.
Οι συγγραφείς μπορούν να καταθέσουν το άρθρο σε ιδρυματικό ή άλλο αποθετήριο ή/και να το δημοσιεύσουν σε άλλη έκδοση, με υποχρεωτική την αναφορά πρώτης δημοσίευσης στο περιοδικό
Οι συγγραφείς ενθαρρύνονται να καταθέσουν σε αποθετήριο ή να δημοσιεύσουν την εργασία τους στο διαδίκτυο πριν ή κατά τη διαδικασία υποβολής και αξιολόγησής της.