Επιτελικές νοητικές λειτουργίες: η εφαρμογή ενός προγράμματος ενίσχυσης της εργαζόμενης μνήμης και της ταχύτητας επεξεργασίας σε μαθητή στο φάσμα του αυτισμού

Περίληψη
Η παρούσα Μελέτη Περίπτωσης (Case Study) αφορά την εφαρμογή ενός προγράμματος ενίσχυσης της εργαζόμενης μνήμης και ταχύτητας επεξεργασίας σε μαθητή στη διαταραχή του αυτιστικού φάσματος. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων που ανέδειξε το συγκεκριμένο ερευνητικό εγχείρημα διαφαίνεται μια μικρή ενίσχυση της εργαζόμενης μνήμης και μια έκδηλη βελτίωση της ταχύτητας επεξεργασίας. Λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογικές εκθέσεις των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία του μαθητή αλλά και τη σχετική βιβλιογραφία (π.χ. βλέπε Papadopoulos et al., 2018; Jensen, 2006) που διασυνδέουν την ταχύτητα επεξεργασίας με τη γενικότερη νοημοσύνη του ατόμου, η μελέτη αυτή, παρά τις εγγενείς επιφυλάξεις που προσδιορίζουν το μικρό δείγμα και καθιστούν αδύνατη κάθε γενίκευση των ευρημάτων της, επιβεβαιώνει τη σημαντικότητα της επιτελικής νοητικής λειτουργίας της ταχύτητας επεξεργασίας στη μάθηση ευρύτερα και ειδικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
ΓΑΛΑΡΙΝΙΩΤΗΣ Ν. (2025). Επιτελικές νοητικές λειτουργίες: η εφαρμογή ενός προγράμματος ενίσχυσης της εργαζόμενης μνήμης και της ταχύτητας επεξεργασίας σε μαθητή στο φάσμα του αυτισμού. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 2(2). https://doi.org/10.12681/.42114
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.