Αναζητώντας Εργασιακή Ικανοποίηση: Η Εμπειρία του Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης της Γ΄ Αθήνας

Περίληψη
Η επαγγελματική ικανοποίηση των εργαζομένων αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται σε υποστηρικτικές δομές όπως τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής & Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) της Γ΄ Αθήνας. Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση του προσωπικού με έμφαση σε θέματα όπως η φύση της εργασίας, οι συνθήκες απασχόλησης, η οργανωτική κουλτούρα και η επαγγελματική αναγνώριση. Για το σκοπό της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα μέτρησης επαγγελματικής ικανοποίησης Job Satisfaction Survey του Paul E. Spector, η οποία διαιρείται σε εννέα υποκλίμακες που μετρούν τις διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 68 εργαζόμενοι των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Γ΄ Αθήνας, οι οποίοι συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια, τα οποία διανεμήθηκαν από τις ερευνήτριες σε έντυπη μορφή από τον Ιούνιο του 2023 έως και το Μάιο του 2024. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας οι εργαζόμενοι στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. της Γ΄ Αθήνας είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους σε μέτριο βαθμό, ενώ προέκυψαν διαφοροποιήσεις στο βαθμό της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων σε συνάρτηση με τα επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, όσον αφορά την ικανοποίηση που αντλούν οι εν λόγω εργαζόμενοι από τις διάφορες πτυχές της εργασίας τους προέκυψε ότι οι εργαζόμενοι στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ εμφανίστηκαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τον προϊστάμενό τους, τη φύση της εργασίας τους, τη συνεργασία και την επικοινωνία με τους συναδέλφους τους. Οι πτυχές της εργασίας τους με τις οποίες είναι δυσαρεστημένοι οι εργαζόμενοι των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι οι οικονομικές απολαβές, τα προνόμια και οι ευκαιρίες προαγωγής. Από την περαιτέρω διερεύνηση της διαφοροποίησης των επιπέδων της επαγγελματικής ικανοποίησης εργαζομένων στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αλλά και των διαστάσεών σε συνάρτηση με τα επαγγελματικά τους χαρακτηριστικά προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αντλούν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη συνολική ικανοποίηση από τους συναδέλφους τους οι οποίοι είναι μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού. Στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη βρέθηκε η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών και στις διαστάσεις που αφορούν την αμοιβή, τα προνόμια/οφέλη και της ενδεχόμενες ανταμοιβές και τη φύση της εργασίας τους. Επιπλέον, το μόνιμο προσωπικό των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. παρουσιάζει στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη επαγγελματική ικανοποίηση σε σχέση με τους συναδέλφους τους οι οποίοι είναι αναπληρωτές. Στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη βρέθηκε η ικανοποίηση του μόνιμου προσωπικού σε σχέση με τις διαστάσεις της επαγγελματικής ικανοποίησης που αφορούν την αμοιβή, τα προνόμια/οφέλη και τις ενδεχόμενες ανταμοιβές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Σιόλου Ε., & Γεωργοπούλου Σ. (2025). Αναζητώντας Εργασιακή Ικανοποίηση: Η Εμπειρία του Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης της Γ΄ Αθήνας. Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση, 2(2). https://doi.org/10.12681/.41612
- Ενότητα
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.