Μία Λογοθεραπεία για όλους τους μαθητές/τριες: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στη γενική εκπαίδευση και στην τηλεπρακτική (εξ αποστάσεως υποστήριξη)
Abstract
Το συγκεκριμένο άρθρο αναπτύσσεται σε δύο μέρη. Ο σκοπός του πρώτου μέρους είναι η τεκμηρίωση της αναγκαιότητας της λογοθεραπευτικής υποστήριξης των μαθητών στη γενική αγωγή και εκπαίδευση, σύμφωνα με δεδομένα και πρακτικές τόσο από την εγχώρια βιβλιογραφία, όσο και από την ξένη. Τα δεδομένα αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα της ομάδας εργασίας των λογοθεραπευτών του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑΑ). Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η διεθνής βιβλιογραφία και εμπειρία ανεπτυγμένων χωρών με πρότυπα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως της Ευρώπης, της Β. Αμερικής και της Αυστραλίας, όπου τονίζεται η σημαντικότητα των λογοθεραπευτών στην πρόληψη, αξιολόγηση και υποστήριξη μαθητών, τόσο στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), όσο και στο γενικό σχολείο (προσχολική αγωγή, πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, στα Κέντρα Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) και στην Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)). Σχετικά με το ρόλο του λογοθεραπευτή στη διαδικασία της αξιολόγησης, επισημαίνεται η απαραίτητη επανένταξή του στη βασική διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΣΥ αλλά και η σημαντικότητα της ένταξής του στο θεσμό των ΕΔΕΑΥ. Με την ολοένα αυξανόμενη ποικιλομορφία στα σχολεία, γίνεται ακόμη πιο έντονη η ανάγκη ύπαρξης μόνιμου λογοθεραπευτικού προσωπικού στα σχολεία, έτσι ώστε να συμβάλλουν και να εξασφαλίσουν ότι όλοι οι μαθητές λαμβάνουν υπηρεσίες εξίσου ποιοτικές και εναρμονισμένες στις κοινωνικοπολιτισμικές τους ανάγκες.
Το δεύτερο μέρος του άρθρου αποτυπώνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την εξ αποστάσεως συμβουλευτική και υποστήριξη (τηλεπρακτική) από την πλευρά του λογοθεραπευτή, με αφορμή τα νέα δεδομένα της πανδημίας. Ο σκοπός είναι να ενημερώσει για τα αντανακλαστικά σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο στην πρώτη περίοδο της πανδημίας και για τον ρόλο του λογοθεραπευτή στην τηλεπρακτική. Τέλος, σκοπεύει στην περιγραφή των αρχών της τηλεπρακτικής και στην αναφορά προϋποθέσεων για την εφαρμογή της.
Article Details
- How to Cite
-
Tsiakpini, L., & Mitsiou, V. (2022). Μία Λογοθεραπεία για όλους τους μαθητές/τριες: Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στη γενική εκπαίδευση και στην τηλεπρακτική (εξ αποστάσεως υποστήριξη) . Interdisciplinary Approaches to Education, 1(1). Retrieved from https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/imegeeinterdisciplinary/article/view/30222
- Section
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.