The individual's personality in prejudice
Abstract
Η παρούσα μελέτη έχει ως στόχο την εξέταση της αλληλεπίδρασης της προσωπικότητας του ατόμου στην προκατάληψη. Η συγκεκριμένη διερεύνηση προέκυψε από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση που πραγματοποιήθηκε και από την διεξαγωγή ποσοτικής έρευνας σε δείγμα 291 ατόμων. Από την ανάλυση που ακολούθησε προέκυψε ότι παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, η πολιτική ιδεολογία, η δεκτικότητα στην εμπειρία, ο βαθμός σθένους ενδοομάδας δεν συμβάλλουν στην ενίσχυση στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων. Αντίθετα ο βαθμός κοινωνικής ιεραρχίας και ο αυταρχισμός αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες που επιδρούν στην προκατάληψη του ατόμου. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη από Φεβρουάριο έως Ιούνιο του 2022 σε πανελλαδικό επίπεδο. Το φύλο κι η ηλικία δεν αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες που συνδράμουν στην υιοθέτηση προκατειλημμένων στάσεων.
Article Details
- How to Cite
-
ΚΟΝΙΑΡΗ Δ., & Ραφτούλης Γ. (2024). The individual’s personality in prejudice. Interdisciplinary Approaches to Education, 1(1). https://doi.org/10.12681/.34498
- Section
- Articles
Ενημέρωση για τα πνευματικά δικαιώματα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους, δίνοντας στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης. Άρθρα που δημοσιεύονται στο περιοδικό διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).
Απαγορεύεται η αντιγραφή, αποθήκευση και διανομή της παρούσας εργασίας, εξ’ολοκλήρου ή τμήματος αυτής, για εμπορικό σκοπό. Επιτρέπεται η ανατύπωση, αποθήκευση και διανομή για σκοπό µη κερδοσκοπικό, εκπαιδευτικής ή ερευνητικής φύσης, υπό την προϋπόθεση να αναφέρεται η πηγή προέλευσης και να διατηρείται το παρόν µήνυµα. Ερωτήματα που αφορούν τη χρήση της εργασίας για κερδοσκοπικό σκοπό πρέπει να απευθύνονται προς τους συγγραφεα-είς. Οι απόψεις και τα συμπεράσματα που περιέχονται σε αυτό το έγγραφο εκφράζουν το-ους συγγραφέα-είς και δεν πρέπει να ερμηνευθεί ότι αντιπροσωπεύουν τις επίσηµες θέσεις του Ινστιτούτου Μελετών και Eρευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.).
Copyright notice
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.