| More

Η συμβολή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στη διαχείριση μαθησιακών ματαιώσεων από τους μαθητές/μανθάνοντες

Views: 59 Downloads: 41
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης (https://orcid.org/0000-0001-8629-0253)
Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης

Περίληψη


 

 

Περίληψη

Στόχος του παρόντος δημοσιεύματος είναι η αναζήτηση των αιτίων και η δυνατότητα διαχείρισης από τους μαθητές/ μανθάνοντες του αρνητικού αισθήματος της ματαίωσης που εκδηλώνεται εξαιτίας της αποτυχίας επίτευξης προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η κατάσταση αυτή μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές/μανθάνοντες σε απρόβλεπτες έως και ακραίες συμπεριφορές συχνά αδιαβάθμιστης έντασης που ενέχουν προθέσεις ή και εκδηλώσεις σύγκρουσης. Στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης φαίνεται ότι η δομική και λειτουργική εφαρμοστικότητα της διαφοροποιημένης διδασκαλίας να μπορεί να προσφέρει εφικτά δεδομένα, ώστε ο μαθητής/ μανθάνων να επιτύχει μέσω της αυτορρύθμισης τη διαχείριση της αρνητικότητας της ματαίωσης. Επιπρόσθετα να δημιουργήσει ένα πλαίσιο ανάδυσης συναισθημάτων που θα τον παρωθήσουν για περισσότερο συστηματικές και οργανωμένες προσπάθειες ώστε να επιτύχει τελικά  τους στόχους του. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την ενδυνάμωση και ενεργοποίηση ενδογενών γνωστικών και συναισθηματικών μηχανισμών, που στην ψυχανάλυση, στον συμπεριφορισμό και στη γνωστική θεωρία καλούνται «κινητήρια δύναμη». Η δύναμη αυτή ωθεί τον μαθητή/μανθάνοντα να αντιμετωπίσει το αρνητικό αποτέλεσμα της ματαίωσης μέσω του εντοπισμού και της διαχείριση των αιτίων που την προκάλεσαν. Αν αυτό δεν επιτευχθεί το άτομο οδηγείται στη σύγκρουση με τον εαυτό του και ενδεχόμενα και με ανθρώπους του περιβάλλοντός του ή με όσους αναπτύσσει διαπροσωπική σχέση και επικοινωνία με ενδεχόμενες αρνητικές και απρόβλεπτες συνέπειες.

 

Λέξεις κλειδιά: ματαίωση, σύγκρουση, αυτορρύθμιση, διαφοροποιημένη διδασκαλία


Πλήρες Κείμενο:

PDF

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.


Copyright (c) 2019 Ιωάννης Μόσχος Φύκαρης

Creative Commons License
Η χρήση του περιεχομένου καθορίζεται από την άδεια Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.