H μάσκα προστασίας προσώπου ως αίτιο απο-προσωποποίησης του ανθρώπου: Εκπαιδευτική, κοινωνική και θεολογική προσέγγιση


Δημοσιευμένα: Ιουλ 20, 2022
Λέξεις-κλειδιά:
πρόσωπο μάσκα διαπροσωπικές σχέσεις εκπαίδευση διδασκαλία
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΥΚΑΡΗΣ
https://orcid.org/0000-0001-8629-0253
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΤΙΑΚΗ
https://orcid.org/0000-0003-3291-175X
ΔΕΣΠΟΙΝΑ-ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΓΕΡΟΥΛΙΔΟΥ
Περίληψη

Σκοπό του παρόντος άρθρου αποτελεί η ανάδειξη της αξίας και της αξιότητας του «προσώπου», σε συνθήκες απόκρυψής του, λόγω της χρήσης της μάσκας υγειονομικής προστασίας του, σε ειδικές καταστάσεις, όπως αυτή της πανδημίας του κορωνοϊού. Το ζήτημα αποκτά ευρύτητα, όταν πρόκειται για την περίπτωση των παιδιών, που γίνεται αντιληπτή μέσω ερωτημάτων αναφορικά με τον βαθμό που η υφιστάμενη κατάσταση δύναται να επιδράσει αρνητικά στην ψυχοσύνθεση και την κοινωνικότητα παιδιών και εφήβων, που φοιτούν στην τυπική εκπαίδευση. Η εξέταση των θεμάτων στο παρόν άρθρο ενέχει τα χαρακτηριστικά της διεπιστημονικής προσέγγισης. Κύρια επιδίωξη είναι να διασαφηνιστεί η σημαντικότητα της αυταξίας και ανάδειξης του «προσώπου» στη σύγχρονη εκπαιδευτική και κοινωνική προοπτική, υπό τις συνθήκες που δημιούργησε ή μπορεί να δημιουργήσει η χρήση μάσκας υγειονομικής προστασίας προσώπου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΙΩΑΝΝΗΣ ΦΥΚΑΡΗΣ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αν Καθηγητής, Τμήμα Φιλολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΤΙΑΚΗ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Διδάκτωρ Θεολογίας ΑΠΘ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ-ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΟΥ ΓΕΡΟΥΛΙΔΟΥ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Εκπαιδευτικός ΠΕ 70, Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος ΑΠΘ

Αναφορές
Barksdale, C. (2017). Examining the relationship between classroom climate and student achievement of middle school students (Doctoral dissertation).
Bolea, S. (2016). «The persona and the shadow in Analytic psychology and existentialist philosophy». Philobiblon, 21(1): 84-94.
Fauth, B., Decristan, J., Rieser, S., Klieme, E. & Büttner, G. (2014). «Student ratings of teaching quality in primary school: Dimensions and prediction of student outcomes». Learning and Instruction, 29: 1-9.
Freiberg, H., Templeton, S. & Helton, S. (2013). «Classroom management: A pathway to improving school climate in two British secondary schools in Emotion and School: Under- standing how the Hidden Curriculum Influences Relationships, Leadership». Teaching, and Learning. Pp. 203-225.
Kiosses V., Karathanos V. & Tatsioni A. (2016). «Empathy promoting interventions for health profession- als: a systematic review of RCTs». Journal of Compassionate Health Care, 3: 7.
McCombs, B. (2013). «The learner-centered model: From the vision to the future». In Interdisciplinary Applications of the Person-Centered Approach. New York: Springer. Pp. 83-113.
Motschnig-Pitrik, R. & Standl, B. (2013). «Person-centered technology enhanced learning: Dimensions of added value». Computers in human behavior, 29(2): 401-409.
Motsching-Pitrik, R & Lux, M. (Eds.) (2013). Interdisciplinary Applications of the Person-Centered Approach. New York: Springer.
Nucci, L. & Narvaez, D. (2014). Handbook of moral and character education. New York: Routledge.
O’Brennan, L., Bradshaw, C., & Furlong, M. (2014). «Influence of classroom and school climate on teacher perceptions of student problem behavior». School Mental Health, 6(2): 125- 136.
Sirazeeva, A. (2015). «Person-Centered Approach in the English Language Teaching at the University». Procedia-Social and Behavioral Sciences, 191: 1754- 1757.
Slaten, C., Zalzala, A., Elison, Z., Tate, K. & Wachter Morris, C. (2016). «Person-centered educational practices in an urban alternative high school: The Black male perspective». Person-Centered & Experiential Psychotherapies, 15(1): 19-36.
Vossen, H, Piotrowski, J., Valkenburg, P (2015). «Development and Validation of the Adolescent Measure of Empathy and Sympathy (AMES)». Personality and Individual Differences,74: 66-71.