Διαχείριση συγκρούσεων των δασκάλων στα ελληνικά Πρωτοβάθμια σχολεία
Abstract
Οι συγκρούσεις στα σχολεία είναι ένα σύνηθες φαινόμενο λόγω της συστημικής λειτουργίας αυτών των οργανισμών. Οι διαφορετικές προσωπικότητες, οι ατομικές αντιλήψεις αλλά και οι πολλαπλές στοχοθεσίες των εκπαιδευτικών, δημιουργούν προστριβές και διαταράσσουν το σχολικό κλίμα που απαιτείται για αποδοτικό εκπαιδευτικό έργο. Ανάμεσα στις πολλές αιτίες διακρίνονται η έλλειψη επικοινωνίας, οι οργανωτικές αδυναμίες, οι συγκρουόμενοι στόχοι ατόμων κι ομάδων και οι ατομικές διαφορές. Οι τρόποι αντιμετώπισης ποικίλλουν αλλά συγκλίνουν σε συνεργασία, κατανόηση, επικοινωνία, σαφείς οργανωτικούς κανόνες και ομόρροπους στόχους. Προτείνονται ως στρατηγικές διαχείρισης η διαπραγμάτευση, η καλή οργανωτική λειτουργία, η αποφυγή και ο συμβιβασμός. Ο/Η διευθυντής/τρια από τον ηγετικό του ρόλο καλείται να τις διαχειριστεί προς όφελος της σχολικής μονάδας. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να κατέχει αυξημένες ηγετικές, συμβουλευτικές και διοικητικές δεξιότητες.
Article Details
- Zitationsvorschlag
-
Παπαγεωργάκη Δ. Π. (2021). Διαχείριση συγκρούσεων των δασκάλων στα ελληνικά Πρωτοβάθμια σχολεία. Κείμενα Παιδείας, 2(2). https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.27262
- Ausgabe
- Nr. 2 (2021)
- Rubrik
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).