"Some of my students never connected...": Primary school teachers narrate their experience of distance education during the covid-19 pandemic
Abstract
We could characterize the period of the covid-19 pandemic as a period of educational Babel for the schools of our country. A ministry of education that gives unclear instructions, teachers -"ready to fight" who readjust their role based on their perception and/or experience or refuse to change even for a while due to the conditions, students -"victims" of forced distance education and students who have never entered this new condition, as well as parents who were somehow involved in distance education and inadvertently regulated the educational process. In the context of this publication, these issues are discussed. Specifically, three primary school teachers participated in this research, who through their life stories come to give us their lived experiences for their students and how they accepted the situation or resisted the change. Through an interpretative approach, it appears that some teachers have not been able to reach all their students or "convince" them to connect to the platform in the context of distance education. Behind this are latent elements of teachers’ and parents’ perceptions about learning and, of course, issues of educational inequalities that are exacerbated in times of crisis in education, due to systemic pathogenesis (e.g., lack of a clear educational framework). The teachers narrate their experience and note that they were "positive" to change due to necessity because they did not want to abandon their students, they wanted to help them cognitively, but also socially-emotionally in a context of "normality".
Article Details
- How to Cite
-
Τζιφόπουλος Μ. (2022). "Some of my students never connected.": Primary school teachers narrate their experience of distance education during the covid-19 pandemic. Texts in Education, (4). https://doi.org/10.12681/keimena-paideias.30269
- Issue
- No. 4 (2022)
- Section
- Articles
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
- Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
- Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
- Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).