ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ (We C.A.R.E.): ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΟ 1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ Δ. ΣΧ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ


Δημοσιευμένα: июл. 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
πρόγραμμα κατάρτισης διδακτική παρέμβαση we C.A.R.E. διαχείριση συναισθημάτων
Αγγελική Κουγιουρούκη (Angeliki Kougiouraki)
Ευστράτιος Κυβιρτζίκης
Περίληψη
Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να παρουσιάσει εκτενώς τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές/τριες δύο τμημάτων του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης στο πλαίσιο υλοποίησης του Διεθνούς Προγράμματος κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης (We C.A.R.E.) κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2012-13. Το Διεθνές Πρόγραμμα We C.A.R.E. είναι ένα από τα παρεμβατικά προγράμματα των οποίων οι δράσεις στοχεύουν στην προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα μέσα από την αξιοποίηση εσωτερικών δυνάμεων, κινήτρων και ικανοτήτων σε επίπεδο ατόμου και ομάδας. Προκειμένου να υλοποιηθούν οι δράσεις του προγράμματος έγινε κατάρτιση των εκπαιδευτικών μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-learning. Ακολούθησαν σχεδιασμένες παρεμβάσεις στη σχολική τάξη, χωρισμένες σε τρεις ενότητες.Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είχαν τη δυνατότητα να συνεργάζονται και να συνταξιδεύουν διαδικτυακά με άλλα σχολεία της ελληνικής περιφέρειας, καθώς και με σχολεία του εξωτερικού μέσω online διαδραστικού παιχνιδιού με την ονομασία “Sailing for Caring” (Sailing4Caring). Κάθε δραστηριότητα που εφαρμοζόταν στην τάξη συνοδευόταν από μία αντίστοιχη εφαρμογή στο online παιχνίδι. Οι δραστηριότητες αυτές ήταν σχεδιασμένες βάσει της ηλικιακής ομάδας στην οποία ανήκαν οι μαθητές.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Γκαρή, Κ. (2013). Αξίες, συμπεριφορές και σκοποί ζωής. Πρόγραμμα: Connecting4Caring.
Χατζηχρήστου, Χ., Λυκιτσάκου, Κ., Κατή, Α. (2013). Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων. Πρόγραμμα: Connecting4Caring.
Cohen, S. & Wills, T. (1985). Stress, Social support and the buffering hypothesis. Psychological Bulletin, 98, 310-35.
Davis, Teresa L. (1995). Gender differences in masking negative emotions: Ability or motivation? Developmental Psychology, Vol 31(4), Jul 1995, 660-667.
Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Frey, K. S., Greenberg, M. T., Haynes, N. M., Kessler, R., Schwas-Stone, M. E., & Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning - Guidelines for educators. Association for Supervision and Curriculum Development, USA.
Elias, M. J., Tobias, S. E., & Friedlander, B. S. (2002). Raising emotionally intelligent teenagers: Guiding the way to compassionate, committed, and courageous adults. New York: Three Rivers Press.
Elias, M. J., & Arnold, H. (2006). The educator’s guide to emotional intelligence and academic achievement: social-emotional learning in the classroom. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
Emde, R. N. (1992). Social referencing research: Uncertainty, self and the search for meaning. In S.
Feinman (Ed.), Social referencing and the social construction of reality in infancy (pp. 79-92). New York, NY: Plenum Press.
Fabes, R., Eisenberg, N., Karrbon, M., Bernsweig, J., Speer, A., & Carlo, G. (1994). Socialization of children’s vicarious emotional responding and prosocial behavior. Developmental Psychology, 30, 44-55.
Friend, M. & Davis, T. L. (1993). Appearance-reality distinction: Children's understanding of the physical and affective domains. Developmental Psychology, Vol 29(5), Sep 1993, 907-914.
Frijda, N.H. (1986). The Emotions. Studies in Emotion & Social Interaction. Cambridge University Press.
Frijda, N. H. (2007). The laws of emotion. Mahwah, NJ: Erlbaum.
Gnepp, J. (1989). Personalized inferences of emotions and appraisals: Component processes and correlations. Developmental Psychology, 25, 277-288.
Gnepp, J., & Klayman, J. (1992). Recognition of uncertainty in emotionally equivocal situations. Developmental Psychology, 28, 145-158.
Kahn, R. & Antonucci, T. (1980). Convoys over the life course: attachments, roles, and social support. In B. Baltes & O. Brim (Eds.), Life-span development and behavior, Vol. 3. New York: Academic
Press.
Kochanska, G. (1993). Toward a synthesis of parental socialization and child temperament in early development of conscience. Child Development. 64:325–247.
Saarni, C., Mumme, D. L. & Campos, J. J. (1998). Emotional Development: Action, Communication, and Understanding. In W. Damon (Editor-in- Chief), & N. Eisenberg (Volume Editor), Handbook of child psychology, 5th Edition (pp. 237-309). New York, NY: John Wiley and Sons.
Sroufe, L. A. (1995). Emotional development: The organization of emotional life in the early years. New York, NY: Cambridge University Press.
Strayer, J. & Roberts, W. (2004). Children’s anger, emotional expressiveness, and empathy: Relations with parents’ empathy, emotional expressiveness, and parenting practices. Social Development, 13(2),
-254.
Flavell, J. H., Miller, P. H. & Miller, S. A. (2002). Cognitive Development. Rrentice Hall Tracy, J. L., Robins, R. W. & Lagattuta,K. H. (2005). Can Children Recognize Pride? UBC emotion & Self lab 2005, Vol. 5, No. 3, 251–257.
Zins, J. E., Weissberg, R. P., Wang, M. C., & Walberg, H. J. (Eds.) (2004). Building academic success through social and emotional learning: What does the research say? New York, NY: Teachers College Press.