Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ JOHN RAWLS: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ


Δημοσιευμένα: juil. 1, 2014
Λέξεις-κλειδιά:
έννοια πολίτη θεωρία Rawls νηπιαγωγείο
Μαρίνα Σουνόγλου (Marina Sounoglou)
Αικατερίνη Μιχαλοπούλου (Aikaterini Mihalopoulou)
Περίληψη
Η παρούσα εργασία μελετά μέσα από τη “θεωρία της δικαιοσύνης” του John Rawls την έννοια του πολίτη υπό το πρίσμα της δικαιοσύνης και το πρόγραμμα σπουδών νηπιαγωγείου 2011 με μεθοδολογικό εργαλείο την ανάλυση περιεχομένου και εξετάζει τις προεκτάσεις στην εκπαίδευση και τις προοπτικές στο νηπιαγωγείο. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι τα σχολεία θα πρέπει να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην καλλιέργεια της διαδικασίας της δημοκρατικής διαβούλευσης, της επίλυσης προβλημάτων με τη συζήτηση και τη δημοκρατική συμμετοχή μέσα σε ένα φιλελεύθερο πλαίσιο που αφήνει τα άτομα ελεύθερα να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους και να διαμορφώσουν τα ίδια τις συνθήκες της ζωής τους με βάση τις δικές τους επιλογές, ώστε να δίνει έμφαση στη δικαιοσύνη της διαδικασίας (του πλαισίου) και στη δικαιοσύνη των αποτελεσμάτων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Fairclough, N. (1995). Critical Discourse Analysis. London and New York: Longman.
Giddens, Α. (2001). Ο κόσμος των ραγδαίων αλλαγών. Μεταίχμιο: Αθήνα.
Καραλής, Θ., Μπάλιας, Στ. (2007). Ιδιότητα του πολίτη και διά βίου εκπαίδευση στις σύγχρονες κοινωνίες. Το Βήμα των κοινωνικών επιστημών, 50, 143-161.
Korsgaard O., Walters Sh., & Andersen R. (Eds). (2001). Learning for Democratic Citizenship. The Danish University of Education: Copenhague.
Leif, J. (2010). Σύγχρονοι στοχασμοί και πολιτικές παρεμβάσεις. ΙΣΤΑΜΕ, 4, 1-28.
Levinson, B. Schugurensky, D. González, R. (2007). Democratic Citizenship Education: A New Imperative for the Americas. Inter-American Journal of Education for Democracy, (1), 1.
Mayring, Ph. (2000). Qualitative Content Analysis. Forum Qualitative Sozialforschung/ Forum: Qualitative Social Research (On-line Journal), 1.
McDonough, K. (2005). Citizenship and education in liberal-democratic. Great Britain: Oxford University Press.
McDonough, K. & Feinberg, W. (2005). Citizenship and education in liberal-democratic societies: teaching for cosmopolitan values and collective identities. Great Britain: Oxford University Press.
Οικονόμου, Α. (2004). Αριστοτέλους «Πολιτικά»: Πόλη-πoλίτης-πoλιτική-πολίτευμα-πολιτικός. Ιδέες διαχρονικές και επίκαιρες. Νέα Παιδεία, 11.
Παπαγεωργίου, Κ. (1994). Η πολιτική δυνατότητα της δικαιοσύνης: Συμβόλαιο και συναίνεση στον John Rawls. Αθήνα: Νήσος.
Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, 1ο Μέρος, Παιδαγωγικό Πλαίσιο και αρχές Προγράμματος Σπουδών Νηπιαγωγείου, Π.Ι., 2011.
Rawls, J. (1971). A Theory of Justice. Oxford: Oxford University Press; second revised edition, Cambridge, MA: Harvard University Press, 1999.
Rawls, J. (2001). Justice as Fairness: A Restatement, E. Kelly (ed.). Cambridge. MA: Harvard University Press.
Rawls, J. (2001). Θεωρία της δικαιοσύνης. Αθήνα: Πόλις.
Rawls, J. (2006). H δίκαιη κοινωνία: Η Δικαιοσύνη ως ακριβοδικία. Μια αναδιατύπωση. Αθήνα: Πόλις.
Stemler, S. (2001). An overview of content analysis. Practical Assessment, Research & Evaluation, 7, 17.
Wildemeersch, D., Stroobants, V., Bron, M. (2005). Active citizenship and multiple identities in Europe: a learning outlook. Frankfurt am Main: Peter. Lang.