Ερευνώντας την παιδική τέχνη: Συστηματικές παρατηρήσεις στις εικαστικές δεξιότητες των παιδιών


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2003
Λέξεις-κλειδιά:
παιδική τέχνη εικαστικές δεξιότητες προσχολικής ηλικίας ποιοτική έρευνα στην τέχνη
Κατερίνα Ματεζόφσκυ-Νικόλτσου (Katerina Matozefski-Nikoltsou)
Περίληψη

Δεν διατίθεται περίληψη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adams, Gerald and Schvanevlt H, J. D. (1985). Understanding research Methods. New York: Longman's Publishers.
Alexander, R. R. (1981) «Participant - observer as critic», National Educational Association, Chicago Conference, April, 1981.
Almy, Millie and Genishi, Celia (1979). Ways of studying children. New York: Teachers College, Columbia University.
Armstrong, N. and Armstrong, C. (1975). «Art teachers questioning strategy». Department of Art, Northern Illinois University, p. 1-28.
Arnheim, Rudolf (1989). Thoughts on art education. Los Angeles: The Getty Center for the Education in the Arts.
Ashton, Dora (1972). Picasso on Art. London: Thames - Hudson.
Bentzen, W. R. (1985). Seeing young children: a guide to observing and recording behavior. New York: Delmar Publishers.
Βιγγόπουλος, Ηλίας (1983). Η Τέχνη, στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο. Τεύχος Α. Αθήνα: Εκδόσεις Δίπτυχο.
Boden, Μ. (1990). The Creative Mind. London: Abacus Pubi. Bruner, J. (1996). The Culture of Education, Cambridge, MA: Harvard University Press.
Case, Caroline (1998). «Η αναζήτηση του νοήματος και η μετάβαση στη θεραπεία των παιδιών μέσα στις εικαστικές εκφράσεις», Θεραπεία μέσω Τέχνης σελ. 63-112. Μετάφραση: Γ.Σκαρβέλη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Chan, Itty (1978) «Observing young children: A science - Working with them: an art» in Young children, Vol. 33, 2, pp. 55-63.
Cohen, D., Stern, V. and Balaban, N. (1991). Παρατηρώντας και καταγράφοντας τη σνμπεριφορά των παιδιών. Μετάφρ. Δ. Ευαγγέλου. Αθήνα: Gutenburg. [Αγγλική έκδοση: 1981, Observing and recording the behavior of young children. New York: Teachers College: Columbia University Press].
Cox, M. (1993). Children's drawings of the Human Figure. Hillsdale, NJ: L. Erlbaum Pubi.
Dalley, Tessa (1998). «Η εικαστική έκφραση ως θεραπεία», Θεραπεία μέσω Τέχνης, σελ. 17-62, μετάφρ. Γ.Σκαρβέλη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. [Αγγλική έκδοση: 1987. Images of Art Therapy. London: Routledge Publishers].
Dobbs, Stephan (1988). Research readings for Disciplined - Based Art Education: A Journey Beyond Creating. Reston, VA: The National Art Education Association.
Dorn, Charles (1999). Mind in Art: Cognitive Foundations in Art Education. London: Erlbaum Publishers.
Eisner Eliot (1972). Educating artistic vision. New York: Macmilian Pablishers.
Eisner, Eliot (1981). «On the difference between scientific and artistic approaches to qualitative research», Educational Researcher, Vol. 10, pp. 5-9.
Eisner, Eliot (1988). The Role of Disciplined - Based Art Education in America's Schools. Los Angeles: The Getty Center for the Education in the Arts.
Fernald, Lloyd (1987). «Values and Creativity» in the Journal of Creative Behavior, Vol. 21, No 4, pp. 312-324.
Gardner, H. (1980). Artful Scribbles: the significance of children's drawings. New York: Wiley and Sons Publishers.
Gardner, H. (1988a) «A cognitive view of the arts», in Dobbs, S., (ed.), Research readings for Disciplined - based Art Education: A Journey beyond Creating. Reston, VA: National Art Education Association, pp. 102-112.
Gardner, H. (1988b) «Towards a more effective arts education» in Journal of Aesthetic Education, Vol. 22, pp. 157-167.
Genishi, Celia (1982). «Observational research methods for early childhood education» in Spodek, B., ed., Handbook of research in early childhood education. New York: Free Press, pp. 564-591.
Goodnow, Jacquelin (1988) Τα παιδιά σχεδιάζουν. Μετάφρ. Κ. Κουλουμπή-Παπαπετροπούλου. Αθήνα: Κουσουμπρος, Α.Ε. [Αγγλική έκδοση: 1977. Children's Drawings, London: Fontana Press].
Halliday, Diana (1998). «Κορυφαίες εμπειρίες: Η εξατομίκευση των παιδιών», Θεραπεία μέσω Τέχνης, σελ. 188-224, μετάφρ. Γ. Σκαρβέλη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Hargreaves, David (1989). Children and the Arts, Stony Stratford, UK: Open University Press.
Harris, Dale (1963). Children's drawings as measures of intellectual maturity. New York: Harcourt, Brace and World Publishers.
Hohmann, M. and Weikart, David. (1995) Educating Young Children: Active learning practices for preschool and child care programs. Ypsilanti, Michigan: The High Scope Press.
Hunsaker, S. (1992) «Toward an ethnographic perspective on creativity research» in Journal of Creative Behavior, Vol. 26, 4, pp. 235-241.
Kellogg, Rhoda (1969). Analyzing Children's art. Palo Alto, CA: National Press Books.
Lowenfeld, V. and Brittian, W. (1975). Creative and Mental Growth. New York: Macmillan Publishers.
Leinhardt, G. (1988). «Videotape recording in educational research» in Keeves, J. ed., Educational research, methodology and measurement: an international hand book, pp. 492-495.
Lindberg, L. and Swedlow, R. (1980). Early childhood education: a guide for observation and participation. Boston: Allyn and Bacon, Inc.
Mac Ray, S. (1996) in Greek, Models and Methods for the Sciences of Behavior, Athens: Ellinika Grammata.
Manna, A. and Nikoltsos, C. (1993). «An ethnographic study of language events in a preschool classroom». Third European Conference on the Quality of Research in Early childhood Education, E.E.C.E.R.A., Kriopigi, Greece, Sept. 1993.
Matthews, John (1997). «How children learn to draw the human figure: studies from Singapore», in European Early Childhood Education Research Journal, 5, (1) 29-58. Worchester, England.
Μαζαράκη, Κ. (1987). Ζωγραφική στην προσχολική ηλικία. Αθήνα: Επτάλοφος.
Meredieu de, Floranz (1981). To Παιδικό Σχέδιο. Αθήνα: Υποδομή. [Γαλλική έκδοση: 1974: Le dessin d' enfant. Paris: Editions Universitaires].
Miller, John (1993). The Holistic Curriculum, Research in Education / 17. The Ontario Institute for Studies in Education.
Milner, Marion, (1998). Όταν δεν μπορείς, να ζωγραφίσεις: Εμπόδια στην ψυχική δημιουργικότητα. Μετάφρ. Α. Πουρνάρη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. [Αγγλική έκδοση: 1950. On not being able to paint. London: Heinemann Educational Pubi.]
Mooney, Ross (1954). «Ground work for creative research» The American Psychologist, Vol. 9.
Νικόλτσου, Κ. (1987). «Η ελευθερία και η δημιουργικότητα στην αισθητική αγωγή». Σύγχρονη Εκπαίδευση. Τεύχος 36, σελίδες 4046.
Νικόλτσου, Κ. (1993). «Σύγχρονες έρευνες για την ανάπτυξη των δημιουργικών και καλλιτεχνικών ικανοτήτων του παιδιού». Τα Εκπαιδευτικά, τευχ. 29, σελ. 125-132.
Νικόλτσου, Κ. (1998). «Εξελικτικό πρόγραμμα εικαστικών δραστηριοτήτων». Εικαστική Παιδεία. Τεύχος 14, σελίδες 161-166.
Perez de Cuéllar, Javier (1996). Our Creatwe Dwersity. Report to the World Commission on Culture and Deυelopment. Paris: UNESCO.
Perkins, David (1992). Smart Schools: Better thinking and learning for βυβ^ child. New York: Free Press.
Picard, E. (1990). «Toward a theory of creative potential» in Journal of Creatwe Behaυior, Vol. 24, 1, pp. 1-9.
Richards, M. V. (1980). Towards Wholeness, Middleton, Con.: Wesley an University Press.
Rowen, B. (1973). The children we see : An obsewational approach to child study. New York: Rinèholt and Winston Publishers.
Rubin Blanche M. (1982) «The utilization of naturalistic evaluation for art education research», Indiana University, Dissertation Abstracts, 42.
Rubin, Judith A. (1997). Θεραπεύοντας παιδιά μέσα από την Τέχνη. Μετάφρ. Γ. Σκαρβελη. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. [Αγγλική έκδοση: 1978. Child Art Therapy: Understanding and Helping Children. New York: Reinhild Publishers].
Rubin, J. Α., Irwin, E.· C, and Bernstein, P. (1975), «Play, parenting and the arts», in Proceedings of the American Therapy Association, New York, pp. 60-78.
Ruggiero, V. (1995). The Art of Thinking. New York: Harper Collins, College Publishers. Sevigny, M. J. (1981) «Ethnography from the student perspective», National Educational Association, Chicago Conference, April, 1981.
Taylor, W. (1972) Climate for Creatwity. New York: Pegamon Press.
Τσιάρα-Κοζάκου, Όλγα (1988). Εισαγωγή στην εικαστική γλώσσα. Αθήνα: Gutenberg.
Vygotsky, Lev (1978). Mind in Society: The Development of Higher Mental Processes, English edition, Cambridge, MA: Harvard University
Press. Willats, J. (1995) «The represen-tation of the extendedness in children's drawings of sticks and discs» in Child Development, pp. 692-710.
Winner, Ellen (1982). Invented Worlds: The psychology of the Arts. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Winner, E., Mendelson E., Garfunkel, G. et al. (1981) «Are children's drawings balanced?», Symposium for Research in Child Development. Boston, 1981.
Wolcott, H. (1981) «Styles of "onsite" research», Portland, OR: Oregon University Press.
Yarrow, M. R. and Waxier, C. Z. (1979). «Observing interaction: a confrontation with methodology» in Cains, R, ed., The analysis of social interactions, Ν J: Erblaum Publishers, pp. 35-57.
Zafranas, A. and Katsiou-Zafrana, M. (1989) in Greek, Physiology of learning I: matter and brain. Thessaloniki: Kyriakidis Press.
Zafrana, M., Nikoltsou, K. and Danilidou, E. (2000). «Effective learning of writing and reading at preschool age with multisensory method: a pilot study» in Perceptual and Motor Skills, Vol. Oct. 2000, pp. 435-446.
Φράγκος, Xp. (1983). Βασικές Παιδαγωγικές Θέσεις. Αθήνα: Gutenberg.
Φράγκος, Xp. (1985). Παιδαγωγικές έρευνες και εφαρμογές. Θεσσαλονίκη: University Studio Press.
Φράγκος, Xp. (1994α.). Παιδεία, Παραγωγή και Ανάπτυξη. Αθήνα: Gutenberg Press.
Φράγκος, Xp. (1994β). «Πρόλογος» στο βιβλίο της Σ. Καράκη-Γκαρθία: Το παιδί, η λάσπη, και ο πηλός. Αθήνα: Εκδόσεις Δελφίνι.