Στρατηγικές αναγνώρισης λογότυπων από παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και εκμάθηση της ανάγνωσης: Ερευνητικά δεδομένα και διδακτικές προεκτάσεις


Δημοσιευμένα: Ιουλ 1, 2003
Λέξεις-κλειδιά:
προσχολική ηλικία πρώτη σχολική ηλικία εκμάθηση της ανάγνωσης στρατηγικές αναγνώρισης λέξεων λογότυποι
Μαρία Σφυρόερα (Maria Sfyroera)
Δ. Χαραλαμπίδου (D. Haralampidou)
Περίληψη

Δεν διατίθεται περίληψη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Βαρνάβα-Σκούρα Τ., (1994): «Οι ιδέες των παιδιών για τη γραφή και η μαθησιακή διαδικασία» στο Εκπαιδευτική Κοινότητα, 27,18-20.
Γιαννικοπούλου Α., (1998): Από την προανάγνωση στην ανάγνωση. Οδηγός για γονείς και εκπαιδευτικούς, Αθήνα, Καστανιώτης.
Γκανά Ε., (1998): Η αναγνωστική πράξη και το παιδί της προσχολικής ηλικίας, Διδακτορική Διατριβή, Ιωάννινα, 1998.
Fijalkow Ε., (1992): «Η μέτρηση της γνωστικής καθαρότητας: Η τεχνική γλώσσα ανάγνωσης και γραφής» στο Ανθουλιάς Τ. (επιμ.), Τα προβλήματα διδασκαλίας της πρώτης γραφής και ανάγνωσης, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα, 27-37.
Hannon P. & Weinberger J., (1995): «Συνεργασία δασκάλων και γονέων για την εφαρμογή νέων ιδεών σχετικά με την ανάγνωση στην προσχολική ηλικία», στο Dombey Η. & Spencer Μ. (επιμ.), Πρώτη ανάγνωση και γραφή. Συνεργασία Σπιτιού-Σχολείου-Παιδιού. Ευρωπαϊκές εμπειρίες, Αθήνα, Έκφραση, 21-34.
Κουτσουβάνου Ε., (2000): Πρώτη ανάγνωση και γραφή, Οδυσσέας, Αθήνα.
Παντελιάδου Σ. & Χεππάκη T., (1995): «Τεχνική γλώσσα γραφής και ανάγνωσης στα δύο πρώτα σχολικά χρόνια» στο Γλώσσα, 37,21-39.
Παπούλια-Τζελέπη Π., (1993α): «Η ανάδυση του γραμματισμό στο ελληνικό γαρφημικό σύστημα: Η αναγνώριση συμπεριφορών γραμματισμού», στο Γλώσσα, 30, 5-18.
Παπούλια-Τζελέπη Π., (1993 βνμ): «Η ανάδυση του γραμματισμού και το Νηπιαγωγείο», oro Γλώσσα, 31, 4-16.
Τάφα Ε., (2001): Ανάγνωση και Γραφή στην προσχολική εκπαίδευση, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα
Alegria J., (1989): «A propos de ce que l'enfant sait et se qu'il ignore au sujet de l'écrit avant qu'on lui ait appris» στο Fijalkow E. (ed.), Décrire Γ écrire, Toulouse, PUM.
Alegria J. & Morais J., (1989): «Analyse segmentale et acquisition de le lecture», στο Rieben L. & Perfetti Ch., L'apprenti lecteur, Lausanne, Delachaux et Niestlé, 173-196.
Chevallard Y., (1985): La transposition didactique, Grenoble, La Pensée Sauvage.
Ehri L., (1999): «Phases of Development in Learning to Read Words» στο Oakhill J., & Beard R., Reading Development and the Teaching of Reading, Oxford, Blackwell Publishers.
Ehri L. & Wilce L. S., (1985): Movement into reading: Is the first stage of printed word learning visual or phonetic?, στο Reading Research Quarterly, 20,163-179.
Ferreiro E. & Teberosky Α., (1982): Literacy before Schooling, Portsmouth, Heinemann Educational Books.
Goodman Y., (1979): «The roots of literacy» στο Douglas M.P. (ed.), Claremont Reading: A humanizing experience, Claremont Reading Conference.
Goodman Y, (1984): «The development of initial literacy» στο Goelman Y., Oberg A. & Smith, F. (eds), Awaking to literacy, London, Heinemann Educational Books.
Goodman Y., (1986): «Children coming to literacy», στο Teale W.H. & Sulzby E (eds.), Emergent literacy: writing and reading, Norwood, Ablex Publications.
Goswami U., (1999): «Phonological development and reading by analogy: epilinguistic and metalinguistic issues», στο Oakhill J., & Beard R., Reading Development and the Teaching of Reading, Oxford, Blackwell Publishers.
Hall N., (1987): The emergence of literacy, London, Hodder and Stoughton, 22-40.
Harris P. L. & Coltheart M., (1986): Language Processing in children and adults: an introduction, London, Routledge & Kegan. Leseman P. M. & de Jong P. F., (1998): «Home literacy: oppor-tunity, instruction, cooperation and socialemotional quality pre-dicting early achievement», στο Reading Research Quarterly, 33, 3,294-318.
Mauroux D., (1996): Ecrits de le rue et écrits de l'école, Paris, Voies Livres.
Oakhill J. & Garnham A. (1994), Becoming a skilled reader, UK, Basil Blackwell 67-102.
Rieben L., Meyer Α. & Perregaux Ch. (1989), «Différences individuelles et représentations lexicales: comment cinq enfants de six ans recherchent et copient des mots», in
Rieben L. & Perfetti Ch., L' apprenti lecteur, Lausanne, Delachaux et Niestlé, 145-169.
Sprenger-Charolles L. & Khomsi Α., (1989): «Les strategies d' identification des mots dans un contexte image: comparaisons entre "bons" et "mauvais" lecteurs», στο Rieben L. & Perfetti Ch., L'apprenti lecteur, Lausanne, Delachaux et Niestlé, 307-329.
Sprenger-Charolles L., (1991): «L' acquisition de la lecture: conscience phonologique et mécanismes d' identification des mots», στο Les entretiens Nathan, Lecture, Actes 1, Paris, Nathan, 111-129.
Sprenger-Charolles L., (1992): «L' évolution des mécanismes d' identification des mots», στο Fayol M. & Gombert J. E., Psychologie cognitive de la lecture, Paris, PUF, 141-193.
Stanovich K. E., (1989): «L' évolution des modèles de la lecture et de l'apprentissage de la lecture» στο Rieben L. & Perfetti Ch., L' apprenti lecteur, Lausanne, Delachaux et Niestlé, 43-60.
Tunner W. (1989), «Conscience phonologique et acquisition de la langue écrite», in Rieben L. & Perfetti Ch., L' apprenti lecteur, Lausanne, Delachaux et Niestlé, 197-220.
Van Grunderbeeck Ν. (1988): Les stratégies du lecteur débutant, Lyon, Voies Livres.
Vergnaud G., (1985): «Concepts et schemes dans une théorie opératoire de la représentation» στο Psychologie Française, 30,241-251.
Weiss M. & Hagen R., «A key to literacy: Kindergartners' awareness of the function of print», στο The Reading Teacher, 41 (6), 574-578.