Πρώτος γραμματισμός και αγόρια: Τα βιβλία πληροφοριών
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας, η οποία στηρίχθηκε στην «προσέγγιση του μωσαϊκού», ήταν να διερευνηθεί αν και κατά πόσον τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, και ιδίως τα αγόρια, έρχονται σε επαφή με βιβλία πληροφοριών. Το δείγμα της έρευνας περιλαμβάνει τριάντα ένα παιδιά, δεκαεπτά γονείς και δύο νηπιαγωγούς. Η έρευνα, η οποία διήρκησε από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2018, πραγματοποιήθηκε σε ένα δημόσιο νηπιαγωγείο της πόλης της Πάτρας. Τα ερευνητικά αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά, που συμμετείχαν σε αυτήν, είναι πολύ πιθανό να μην έχουν σχηματοποιήσει ακόμη τις αναγνωστικές τους προτιμήσεις, γεγονός που ενδεχομένως δικαιολογεί και την έλλειψη σταθερών επιλογών από την πλευρά τους. Η μη συχνή αξιοποίηση βιβλίων πληροφοριών από τις νηπιαγωγούς στις τάξεις τους, αλλά και από τους γονείς στο πλαίσιο του οικογενειακού περιβάλλοντος ίσως συνιστά έναν ακόμη λόγο για την έλλειψη εξοικείωσης των παιδιών με αυτά. Η γενική εικόνα που προβάλλει είναι ότι τα παιδιά νηπιακής ηλικίας δεν ήταν επαρκώς εξοικειωμένα με τα βιβλία πληροφοριών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές
-
Παπαδημητρίου Κ., & Στελλάκης Ν. (2021). Πρώτος γραμματισμός και αγόρια: Τα βιβλία πληροφοριών. Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, 17, 24–33. https://doi.org/10.12681/icw.20955
- Τεύχος
- Τόμ. 17 (2020)
- Ενότητα
- Επιστημονική αρθρογραφία & εκπαιδευτικές δράσεις
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση 4.0.
Οι Συγγραφείς που δημοσιεύουν εργασίες τους σε αυτό το περιοδικό συμφωνούν στους παρακάτω όρους:
Οι Συγγραφείς διατηρούν τα Πνευματικά Δικαιώματα και χορηγούν στο περιοδικό το δικαίωμα της πρώτης δημοσίευσης ενώ ταυτόχρονα τα πνευματικά δικαιώματα της εργασίας προστατεύονται σύμφωνα με την Creative Commons Attribution License που επιτρέπει σε τρίτους - αποδέκτες της άδειας να χρησιμοποιούν την εργασία όπως θέλουν με την προϋπόθεση της διατήρησης των διατυπώσεων που προβλέπονται στην άδεια σχετικά με την αναφορά στον αρχικό δημιουργό και την αρχική δημοσίευση σε αυτό το περιοδικό.
Οι Συγγραφείς μπορούν να συνάπτουν ξεχωριστές, και πρόσθετες συμβάσεις και συμφωνίες για την μη αποκλειστική διανομή της εργασίας όπως δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αυτό (π.χ. κατάθεση σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή δημοσίευση σε ένα βιβλίο), με την προϋπόθεση της αναγνώρισης και την αναφοράς της πρώτης δημοσίευσης σε αυτό το περιοδικό.
Το περιοδικό επιτρέπει και ενθαρρύνει τους Συγγραφείς να καταθέτουν τις εργασίες τους μέσω διαδικτύου (π.χ. σε ένα ακαδημαϊκό καταθετήριο ή στους προσωπικές τους ιστοσελίδες) πριν και μετά από τις διαδικασίες της δημοσίευσης, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγική ανταλλαγή ιδεών και σκέψεων καθώς επίσης και σε γρηγορότερη και μεγαλύτερη χρήση και ευρετηρίαση της δημοσιευμένης εργασίας (See The Effect of Open Access).